دستاوردهای ارزنده و مهم حاصل اجرای طرح تحول و نوآوری در حوزه آموزش است

۱۳۹۷/۰۸/۲۳ - ۱۳:۳۲:۴۹
کد خبر: ۷۷۵۸۷۰
دستاوردهای ارزنده و مهم حاصل اجرای طرح تحول و نوآوری در حوزه آموزش است
طرح تحول و نوآوری در حوزه آموزش دستاوردهای ارزنده و مهمی به همراه داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، مسئول دبیرخانه طرح تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی با بیان این که این طرح سومین بخش از طرح تحول سلامت است ، گفت: طرح از سال٩٤ آغاز شد و تاکنون دو ویرایش برنامه به دانشگاه ها ابلاغ شده است .

دکتر مهران وطنچیان افزود: در این دو برنامه از دانشگاه ها خواسته شد که با تشکیل کمیته یا کارگروه برای رسیدن به اهداف مأموریت های مشترک و ویژه تلاش کنند.

وی توضیح داد: تمام دانشگاه های علوم پزشکی مسئول پیگیری مأموریت های مشترک هستند اما مأموریت های ویژه به هر کلان منطقه به شکل اختصاصی ابلاغ شده است که دانشگاه ما در ویرایش نخست عهده دار ٥ مأموریت و در ویرایش دوم عهده دار ٧ مأموریت گردید.

وی درباره بسته های این طرح عنوان کرد : آینده نگاری و مرجعیت علمی ، حرکت به سوی دانشگاه های نسل سوم ، آموزش پاسخگو و عدالت محور ،بسته توسعه راهبردی ، هدفمند و ماموریت گرای برنامه های آموزش عالی سلامت ، بسته آمایش سرزمینی ،ماموریت گرایی ،تمرکز زدایی و ارتقای توانمندی ،بسته اعتلای اخلاق حرفه ای ،بسته بین المللی سازی آموزش علوم پزشکی ،بسته توسعه آموزش مجازی در علوم پزشکی ،بسته اعتبار بخشی موسسات و بیمارستان های آموزشی ،بسته توسعه و ارتقای زیر ساخت های آموزشی علوم پزشکی و برنامه پایش بسته های تحولی از این جمله هستند .

وطنچیان با اشاره به این که جلسات زیادی برای اجرای طرح در دانشگاه برگزار شده است و بیش از ٩٠ درصد افراد شرکت کننده در جلسات کمیته ها اعضای هیئت علمی هستند، تصریح کرد: راه اندازی کارگروه ها و کمیته های مختلف طرح تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی ، همراهی و مشارکت خوبی برای رسیدن به اهداف عالی در حوزه آموزش ایجاد کرده است .

وی با بیان این که تا کنون حدود٧٠ درصد به اهداف هر یک از بسته ها دسترسی پیدا کرده ایم اظهار داشت: حرکت دانشگاه برای رسیدن به اهداف این طرح بسیار خوب و شتابان است و کمیته ها وظیفه دارند برای برنامه عملیاتی هر بسته هم فکری کنند تا در دانشگاه اجرایی  شود و برای رسیدن به اهداف هر بسته به دبیرخانه گزارش کار ارائه دهند.

وی با اشاره به برخی برنامه های مرتبط با بسته ها اظهار داشت: هدف مهم در بسته های مرجعیت علمی توسعه راهبردی و آمایش سرزمین این است که دانشگاه ها با توجه به پتانسیل های منطقه ای که در آن قرار گرفته اند و همچنین پتانسیل های داخلی خود دانشگاه توسعه یابند و از موازی کاری با دیگر دانشگاه ها پرهیز کنند .

دکتر وطنچیان خاطرنشان کرد: مهم ترین هدف در بسته نسل سوم این است که دانشگاه ها بتوانند با تولید محصول و راه اندازی شرکت های دانش بنیان ، تولیدثروت داشته باشند.

وی عنوان کرد: راه اندازی رشته های بین رشته ای نظیر نانو تکنولوژی و بیو تکنولوژی می تواند به تولید محصول بیانجامد و پیشرفت هدفمند دانشگاه را به همراه داشته باشد و توسعه فضای فیزیکی آموزشی نظیر فضای آموزشی بیمارستان امام حسن(ع) و... نیز در جهت توسعه آموزش از دیگر دستاوردهای مهم این طرح است.

مسئول دبیرخانه طرح تحول و نوآوری در حوزه آموزش تاکید کرد : تا پیش از این دانشگاه های علوم پزشکی بیشتر در حوزه بهداشت و درمان فعالیت می کردند و ایجاد این تحول بزرگ در حوزه آموزش بسیار پراهمیت و دارای دستاوردهایی ارزشمند بوده است.

وی افزود : تا سال آینده دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی به نقطه هدف مورد نظر در این حوزه خواهد رسید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز