آماده انعقاد قرارداد با پروژه هماگ هستیم

۱۳۹۷/۰۸/۲۶ - ۰۸:۰۵:۵۱
کد خبر: ۷۷۶۶۰۲
آماده انعقاد قرارداد با پروژه هماگ هستیم
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی در بخشی از زمین مجتمع هماگ که وقف است، اعلام کرد: قراردادی برای آن تنظیم وتهیه کرده و اعلام آمادگی کرده ایم تا خودمسئول هماگ حضوریابد و آن را امضا کند و در این زمینه گفت: هیچ مشکلی باهماگ نداریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، حجت الاسلام عظیم آسوده یدکی  درشصت وچهارمین نشست علنی شورای اسلامی شهر بجنوردبا اشاره به آستان امامزاده سلطان سید عباس(ع) گفت: سالانه 25 میلیون زائر و مسافر از این مسیر عبور می کنند و باید برای استفاده مسافران از اماکن متبرکه اقدام کنیم.

آسوده از آمادگی کامل اوقاف برای کمک به افراد نیازمند استان خبر داد و تصریح کرد: از شهریور سال گذشته تا خردادماه امسال 50 میلیون تومان به کفن و دفن افراد کم بضاعت کمک کردیم. همچنین در مورد مشکلات پزشکی و نیازهای آموزشی نیز کمک‌های فراوانی انجام گرفته است

عظیم آسوده مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی اظهار داشت: 800 نوع نیت متفاوت در خراسان شمالی داریم که نشان از فرهنگ غنی مردمان این استان است.

وی درباره مجتمع فرهنگی آستان قدس رضوی هم بیان کرد: برای این موضوع آمادگی خود را به استانداری و آستان قدس رضوی اعلام کرده ایم اما مسئولان آستان قدس می گویند که زمین را به طور رایگان در اختیار آن ها بگذاریم که به لحاظ شرعی نمی توانیم این کار را انجام دهیم  و باید پول پذیره را پرداخت کنند.

مدیرکل اوقاف از آمادگی کامل اوقاف برای کمک به افراد نیازمند استان خبر داد و گفت: از شهریور سال گذشته تا خردادماه امسال 50 میلیون تومان به کفن و دفن افراد کم بضاعت کمک کردیم و در مورد مشکلات پزشکی و نیازهای آموزشی نیز کمک‌های فراوانی انجام گرفته است.

وی

آسوده به نرخ قبور نیز اشاره کرد و افزود: سیاست اوقاف بر این است که امامزاده سید عباس بجنورد (ع) از حالت گورستان خارج شود و اگر وجوهی نیز در این رابطه دریافت می شود بابت موقوفه بودن زمین امامزاده است.

رئیس شورای اسلامی شهر بجنوردنیز در این جلسه از وقف به عنوان بالاترین نوع مشارکت مدنی یاد کرد و گفت: بهتر است وقف به سمت و سوی نیازهای روز جامعه در بخش های مختلف سوق داده شود.

محمدی گفت: حدود 26 میلیارد تومان اعتبار برای آماده سازی گلستان شهر بین بنیاد مسکن و اداره کل راه و شهرسازی در نظر گرفته شد که از این میزان  9 میلیارد تومان پرداخت شده و  بقیه آن باقی مانده است.

وی درمورد هزینه 6 ماه اول سال 97 شهرداری و شورای اسلامی شهرگفت:  بودجه سالانه شهرداری 150 میلیارد تومان و کسری کل بودجه 24 میلیارد تومان بود و  68 درصد وصولی داشت و میزان جذب نسبت به بودجه 6 ماه نخست 74 درصد بود که در این جلسه تصویب شد.

وی یاداورشد دعوت شرکت موسیاد ترکیه از رئیس کمیسیون برنامه و بودجه برای شرکت در نمایشگاه 2 سالانه انجمن صنعت گران و بازرگانان مستقل ترکیه در استانبول مورد بررسی قرار گرفت که در آن دعوت نامه قید شده بود هزینه های رفت و آمد و اقامت بر عهده شرکت مذکور خواهد بود و اعضای شورا با این موضوع موافقت و آن را مصوب کردند.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر بجنورد هم در این جلسه به نامه خود به شهردار و طرح 3 سوال پیرامون اسناد هزینه کرد استخر روباز بانوان، مجوزهای بهداشتی و مسائل ایمنی آن اشاره و از رئیس شورای شهر بابت ارجاع آن به کمیسیون زیست و خدمات شهری انتقاد کرد. همچنین وی برخی مصوبات و مباحث این کمیسیون را که شامل سامان دهی فضای سبز مقبره شهدا در چهارراه جوادیه و همکاری مشترک با اداره کل میراث فرهنگی به عنوان بهره بردار موزه و مجموعه فرهنگی و استفاده از بنای قدیمی شهرداری بجنورد به عنوان موزه بلدیه بود بیان کرد.

سید محسن موسوی رئیس کمیسیون عمران شورای شهر بجنورد اظهار داشت: به‌عنوان یک شهروند بجنوردی علاقه داشتم تا فضای داخلی معصوم‌زاده شهرستان بجنورد به جای اینکه تبدیل به فضای قبرستان شود تبدیل به فضای فرهنگی و زیبایی همانند دیگر امامزاده‌های کشور می‌شد.

جمشیدگریوانی نیز خواستار شفاف سازی در حوزه هزینه کرد درآمد حاصل از حق الارض قبور معصوم زاده بجنورد شد و افزود: با توجه به مبلغ بالایی که بابت قبر از مردم گرفته می شود باید اطلاع رسانی لازم به مردم‌صورت گیرد.‌‌

انتهای خبر/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز