پذیرای ایده سمن ها هستیم/ فعالیت تشکل های مردمی به سمت عملیاتی شدن

۱۳۹۷/۰۸/۲۸ - ۱۳:۳۱:۱۲
کد خبر: ۷۷۷۷۸۱
پذیرای ایده سمن ها هستیم/ فعالیت تشکل های مردمی به سمت عملیاتی شدن
رئیس دفتر امور مجامع و تشکل های مردم نهاد سازمان میراث فرهنگی کشور با بیان اینکه پذیرای ایده سمن ها هستیم، گفت: فعالیت تشکل های مردمی باید از مبانی نظری خارج و به سمت عملیاتی شدن پیش رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، حسن میرزایی در دوره توانمندسازی تشکل های مردم نهاد این حوزه که با حضور اعضای سمن ها و تشکل های خراسان شمالی در محل عمارت مفخم بجنورد برگزار شد، گفت: توسعه پایدار و همه جانبه بدون حضور و فعالیت تشکل ها محقق نمی شود.

میرزایی عنوان کرد: باید اجرای وظایفی که بر عهده دولت است از حالت شعارگونه خارج و در اختیار سازمان های مردم نهاد قرار بگیرد، به شرطی که این سمن ها توانمندی لازم برای تصدی امور و موضوعات مربوطه را داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه قرار نیست تشکل ها وابستگی کامل و وامدار نهادی باشند، تصریح کرد: سمن ها باید استقلال لازم را حفظ و غیر انتفاعی، غیر سیاسی و غیر دولتی عمل کنند.

وی با بیان اینکه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از سازمان های پیشرو در کشور در امر حمایت از تشکل های مردمی است، افزود: صنعت گردشگری مقوله ای همه گیر بوده و بخاطر ساختاری که دارد، با تمام دستگاه ها در ارتباط است.

رئیس دفتر امور مجامع و تشکل های مردم نهاد سازمان میراث فرهنگی کشور گفت: ارتباط چند سویه با سمن ها به عنوان کنشگران اصلی جامعه و در راستای اجرای برنامه ها و اهداف سازمان، به صورت مستمر و جدی پیگیری می شود.

میرزایی تصریح کرد: در همین راستا بعد از نیازسنجی در استان ها، طرح توانمندسازی سمن ها را پایه ریزی کردیم و در قدم اول، آموزش را به عنوان یکی از ملزومات کاربردی جوامع مدنی پویا مورد تأکید قرار دادیم.

وی خطاب به اعضای تشکل های مردم نهاد میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: شما سفیران ما برای انتقال آگاهی و بالا بردن دانش علمی و عملی جوامع محلی هستید که باید برای موفقیت بیشتر به سمت شبکه سازی بروید.

وی عنوان کرد: در اجرای برنامه های خود تبدیل به ید واحده شوید و در دفتر امور مجامع و تشکل های مردم نهاد سازمان نیز آمادگی بررسی و حمایت از ایده ها و پیشنهادهای شما را داریم.

رئیس دفتر امور مجامع و تشکل های مردم نهاد سازمان میراث فرهنگی کشور اظهار کرد: سمن ها یک فعالیت سراسر نوآوری و خلاقانه است چرا که اساس کار داوطلبانه و خودجوش بوده و باعث تحرک بخش های دولتی می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز