سرپرست استانداری خراسان شمالی خطاب به مدیران:

دلایل عدم جذب را نگویید، به دنبال راهکارهای جذب اعتبارات باشید

۱۳۹۷/۰۸/۲۹ - ۰۷:۳۷:۱۴
کد خبر: ۷۷۸۰۲۵
دلایل عدم جذب را نگویید، به دنبال راهکارهای جذب اعتبارات باشید
سرپرست استانداری خراسان شمالی در سیزدهمین نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان خطاب به مدیران دستگاه های اجرایی تاکید کرد: تنها به بیان دلایل عدم جذب اعتبارات اکتفا نکنید بلکه باید به دنبال ارائه راهکارهای جذب اعتبارات باشید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا،مجید پورعیسی در این نشست با اشاره به منابع تسهیلاتی مختلف استان، اظهار داشت: چالش ها و دلایل بیان شده برای جذب نشدن اعتبارات در استان ها یکسان است؛ بنابراین باید به دنبال روش هایی برای جذب بیشتر اعتبارات باشیم و برای تحقق این هدف باید بانک های عامل و دستگاه های اجرایی راهکارهای کارشناسی خود را اعلام کنند.

وی افزود: تسهیلات طرح رونق تولید با هدف توسعه واحدهای تولیدی پرداخت می شود که سهم خراسان شمالی از محل این منابع 300 میلیارد تومان با کارمزد 18 درصد است که با توجه استقبال کم سرمایه گذاران برای دریافت این تسهیلات باید پیشنهادهای کارشناسی مطرح و اجرایی شود.

وی ادامه داد: با توجه به بالا بودن نرخ تسهیلات طرح رونق تولید، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با هماهنگی بانک های عامل استان می تواند از ضوابط آیین نامه اجرایی بند (الف) تبصره (18) ماده واحده قانون بودجه سال 1397 به عنوان یک فرصت بهره مند شود که به عنوان مثال اگر سرمایه گذار خواستار دریافت تسهیلات با نرخ 15 درصد باشد با توجه به امکان پرداخت یارانه سود تسهیلات به طرح های اشتغال از محل این تبصره 3 درصد باقی مانده سال آینده توسط فرد پرداخت شود.

پورعیسی اشاره داشت: تنظیم لایحه بودجه سال 98 کشور در دستور کار دولت قرار دارد و با هدف افزایش اعتبارات باید تمامی دستگاه های اجرایی دارای طرح ها و پروژه های ملی با هماهنگی معاونت امور عمرانی استانداری درخواست های خود را مطرح کنند تا به نمایندگان استان در مجلس برای پیگیری ارسال شود.

سرپرست استانداری خراسان شمالی گفت: سهم استان از محل تسهیلات مشاغل خانگی افزون بر 11 میلیارد تومان است که برای تسریع در روند امور و هم چنین جذب اعتبارات بیشتر باید اختیارات حوزه شهرستان ها در پرداخت ها افزایش یابد.

پورعیسی تصریح کرد: بانک های عامل و دستگاه های اجرایی باید برای تعیین اولویت های پرداخت تسهیلات اشتغالزا با فرمانداران شهرستان ها هماهنگی بیشتری داشته باشند و فرمانداران هم با ایجاد و افزایش تعامل و ارتباط، بیشتر از گذشته پای کار بیایند و تاکید دارم برای تمام منابع تسهیلاتی استان باید برش شهرستانی وجود داشته باشد.

پورعیسی ادامه داد: سهم استان از تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری هم 263 میلیارد تومان است که 50 درصد آن یعنی معادل131 میلیارد تومان ابلاغ شده و با توجه به اهتمام بانک های عامل و دستگاه های اجرایی استان تا کنون 99 درصد یعنی 129 میلیارد و 500 میلیون تومان سهم ابلاغی به 2239 طرح پرداخت شده است و پیگیر هستیم تا باقی مانده سهم استان نیز ابلاغ و به متقاضیان پرداخت شود.

وی با اشاره به سهم 40 میلیارد تومانی استان از محل تسهیلات بانک سینا خاطرنشان کرد: یکی از چالش های ما برای پرداخت این تسهیلات عدم استقرار شعبه مستقل بانک سینا در استان است که معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری باید طی نشستی با مدیرعامل بانک سینا خواستار حل این مشکل باشد.

پورعیسی ابراز امیدواری کرد: با تدابیر اتخاذشده و اهتمام ویژه مدیران عامل بانک ها و دستگاه های اجرایی تعهد استان برای ایجاد اشتغال در سال جاری تحقق یابد چرا که پیش بینی ما وجود10 تا 30 هزار نفر بیکار آشکار در استان است که اگر بتوانیم برای 10 هزار نفر مستقیم و 10 هزار نفر غیرمستقیم شغل ایجاد کنیم، عملکرد ما در حوزه ایجاد اشتغال موفقیت آمیز خواهد بود.

وی بر حمایت بیشتر از تعاونی ها نیز تاکید کرد و گفت: با توجه به انتخاب شهرستان راز و جرگلان به عنوان یکی از ۱۰ تعاون شهر کشورباید هماهنگی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دفتر امور روستایی استانداری با فرمانداری این شهرستان بیشتر و با هدف امیدآفرینی نتایج کار به درستی به مردم اطلاع رسانی شود.

در این نشست عملکرد کمیته امداد خراسان شمالی در پرداخت تسهیلات از محل اعتبارات بند "ب " تبصره 16 سال 97 و اشتغال روستایی و عشایری گزارش شد.

نظر شما