سرپرست استانداری خراسان شمالی در نشست هم اندیشی با سرمایه گذاران:

با تولید داخلی می توان تهدیدهای ناشی از تحریم را به فرصت تبدیل کرد

۱۳۹۷/۰۹/۰۳ - ۱۳:۰۱:۱۳
کد خبر: ۷۷۹۶۴۲
با تولید داخلی می توان تهدیدهای ناشی از تحریم را به فرصت تبدیل کرد
نشست هم اندیشی با سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی به ریاست سرپرست استانداری خراسان شمالی و با حضور فرماندار شهرستان اسفراین، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک صنعت و معدن کشور، نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی در محل سالن جلسات فرمانداری مجید پورعیسی سرپرست استانداری خراسان شمالی در نشست هم اندیشی با سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی ، گفت: با سفر به شهرستانها و نگاه ویژه به صنایع از نزدیک مسائل و مشکلات حوزه های مختلف کشاورزی ، صنعت و گردشگری را درک خواهیم نمود و در سیاستگذاریهای آینده مان تصمیم گیری خواهیم کرد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، وی گفت: با توجه به بازدید امروز از صنایع ، در شرایطی که در تحریم قرار داریم تولیدات داخلی،  تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده است و کالاهایی تولید می شود که قبلا با قیمت بالا وارد می شد.

پورعیسی خاطرنشان کرد: در سفر مدیرعامل بانک صنعت و معدن کشور به استان و شهرستان در تجهیز صنایع و تکمیل پروژه راه آهن جوین- اسفراین که ید طولانی در ایجاد اشتغال و نوآوری و خلاقیت در کار آفرینی دارند و همچنین تفویض اختیارهای بیشتر به مسئولین شعبات استان در حوزه واگذاری و شرایط اخذ تسهیلات و ارائه تضامین برای واحدهای تولیدی  و رفع موانع تولید قول مساعدت و مشارکت گرفته ایم.

سرپرست استانداری خراسان شمالی اظهار داشت: مسئولین باید با همدلی و همگرایی و امیدِ بر مبنای تدبیر و آینده نگری، در جهت تعدیل بخشی از آلام مردم در شرایط اقتصادی امروز ؛ راه را برای حضور و مشارکت فعال مردم در ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری هموار کنند.

وی همچنین با اشاره به وعده پیمانکار در تکمیل و بهره برداری از قطار اسفراین طی یکسال آینده ، عملکرد دولت تدبیر و امید در توسعه خطوط راه آهن در سراسر کشور را مورد اشاره قرار داد و آن را زمینه ساز رشد و رونق اقتصادی خواند.

طاهر رستمی فرماندار شهرستان اسفراین نیز در نشست هم اندیشی با سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی ، گفت: این شهرستان ظرفیتهای بالقوه ای در حوزه صنعت دارد که در صورت حمایت مسئولین ملی از صنایع می توان در آینده شاهد رونق و تولیدات بیشتر باشیم و تحریم های دشمن را خنثی کنیم .

رستمی افزود: امروز با توجه به اینکه در شرایط جنگ اقتصادی هستیم ؛ پاتک و پدافند مسئولین ، حمایت از تولید و اشتغال است.

وی ادامه داد : توسعه صنعت اسفراین می تواند در اقتصاد شهرستان و استان تاثیرگذار باشد از این رو برای استقرار صنایع پایین دستی صنایع فلزی در شهرستان تلاش خواهیم کرد . رونق صنایع پایین دستی  تاثیر بسیار کلیدی در رونق اشتغال و حل مشکل بیکاری خواهد داشت.

رستمی اظهار امیدواری کرد در صورت حل مشکل برق فولاد آلیاژی کیمیای صبا در دهه فجر امسال شاهد بهره برداری فاز اول این شرکت با اشتغال بیش از 500 نفر باشیم .

فرماندار اسفراین همچنین به پروژه راه آهن جوین – اسفراین اشاره نمود و تاکید کرد: با توجه به پیشرفت فیزیکی 65 درصدی این پروژه ، امیدواریم با مساعدت بانک صنعت و معدن و وزارت راه در آینده شاهد شنیدن سوت قطار در این شهرستان باشیم و استان را به شبکه ریلی کشور متصل نماییم .   

وی عنوان کرد: در شرایطی که در تحریم ها قرار داریم توجه به صنایع پایین دستی،  به تولیدات داخلی کشور کمک خواهد کرد ؛ پیشنهاد می شود طرح تسهیلات ویژه صنایع نیز از  محل صندوق توسعه ملی در مجلس مصوب شود و امیدواریم با تصویب این طرح خط اعتباری ویژه ای برای صنایع ایجاد گردد .

حسین مهری رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک صنعت و معدن کشور نیز در نشست با  فعالان اقتصادی شهرستان اسفراین اظهار داشت: این سرمایه گذاری در حوزه های حمل و نقل ریلی ، ایجاد نیروگاه، انتقال آب و آب شیرین کن ها، صنعت و معدن و پتروشیمی و نفت بوده است. امیدواریم با اصلاحاتی که در بحث سرمایه بانک با کمک نمایندگان مجلس ایجاد می شود این مبحث با سرعت بیشتری دنبال شود.

مهری با تاکید بر لزوم توجه به قابلیت های هر منطقه گفت: بانک صنعت و معدن به عنوان بانک توسعه ای و تخصصی در حوزه صنعت و معدن، می تواند با شناسایی قابلیت های هر منطقه، به طرح های تولیدی کمک کرده و برای تامین اعتبار بهتر آنها مشاوره بدهد.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن کشور گفت: این بانک برای تثبیت اشتغال موجود ، به این واحدهای تولیدی برای تأمین سرمایه در گردش کمک می کند.

مهری، رویکرد بانک صنعت و معدن در سرمایه گذاری های تولیدی را طرحهای صادرات محور و طرحهایی با ایجاد ارزش افزوده بالا دانست و گفت: اهلیت و صلاحیت متقاضیان، زیرساخت و اقلیم هر منطقه از دیگر اولویت های این بانک در تأمین سرمایه برای طرح های تولیدی است.

هادی قوامی نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به پروژه شرکت فولاد کیمیای صبا که از بزرگترین پروژه استان است گفت:  طرح توسعه شرکت صنعتی فولاد کیمیای صبا در گام اول  25 میلیون دلار تسهیلات گرفته که نیمی از آن به سرمایه گذار پرداخت شده است و امیدواریم با رفع مشکلات طرح ، در دهه فجر امسال شاهد بهره برداری از این پروژه باشیم.

قوامی به طرح تکمیلی شرکت آذین فورج به ارزش 120 میلیارد تومان اشاره کرد و افزود: محصولات این شرکت صنعتی با رویکرد صادراتی است که تحول خوبی در منطقه و کشور ایجاد کرده است .

وی در خصوص پروژه راه آهن جوین – اسفراین گفت : با توجه به سفر هیات دولت به استان در سال 94 ، از محل صندوق توسعه ملی کشور برای تکمیل و آماده سازی زیرساختهای این پروژه ، تسهیلات اعطا شده که تقریبا فاز اول آن از اسفراین تا ایستگاه نقاب انجام شده است و پیش بینی می شود با برطرف شدن مشکل تخصیص اعتبار 350 میلیون دلاری پروژه ملی راه آهن جوین-اسفراین در 6 ماه آینده این پروژه به بهره برداری برسد

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز