سرپرست استانداری در افتتاحیه نمایشگاه کشاورزی:

۱۳۰ میلیارد تومان برای توسعه مکانیزاسیون و تجهیز اراضی خراسان شمالی هزینه شد

۱۳۹۷/۰۹/۰۷ - ۱۳:۲۳:۴۰
کد خبر: ۷۸۱۳۶۸
۱۳۰ میلیارد تومان برای توسعه مکانیزاسیون و تجهیز اراضی خراسان شمالی هزینه شد
سرپرست استانداری خراسان شمالی با بیان این که در ۵ سال اخیر ۱۳۰ میلیارد تومان برای تجهیز اراضی و توسعه مکانیزاسیون زیرساخت های بخش کشاورزی استان هزینه شد، گفت: این امر جزو سیاست های کاری دولت به شمار می رود و از سوی دیگر، تسهیلات بانکی خوبی هم در حوزه کشاورزی ارائه می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، مجید پورعیسی در آیین گشایش نهمین نمایشگاه کشاورزی و صنایع وابسته استان اظهار داشت: موضوع صادرات در ایجاد اشتغال به خصوص در بخش کشاورزی حائز اهمیت است زیرا با این کار می توانیم سهم عمده ای در بهره برداری از بازار کشورهای همسایه به دست آوریم.

وی افزود: در حوزه مشارکت های مردمی نیز افزایش سطح درآمد مردم در روستاهای استان را شاهد هستیم که امیدوارم این روند به طور مستمر ادامه یابد تا پویایی های بیشتری را شاهد باشیم.

پورعیسی تصریح کرد: برای رسیدن به توسعه پایدار باید منابع موجود را برای نسل های آینده حفظ کنیم که یکی از این راه ها برپایی نمایشگاه هایی در حوزه محصولات کشاورزی و صنایع وابسته است. وی ادامه داد:باید فکر اساسی برای برپایی نمایشگاه های کشاورزی استان داشت زیرا باید نمایشگاه های جامعی را برگزار کرد که باعث تبادل اطلاعات بین بهره برداران، کشاورزان و تولید کنندگان شود.

سرپرست استانداری خراسان شمالی یکی از بزرگ ترین آسیب های حوزه های کشاورزی را الگوی کشت عنوان کرد و افزود: در سال های گذشته به موضوع الگوی کشت زیاد توجه نشده در حالی که می توانیم با تنوع کشت و الگوی کشت گلخانه ای به سمت رشد و توسعه کشاورزی پیش برویم.

پورعیسی اظهار داشت: 3500 تا 4هزار فارغ التحصیل رشته کشاورزی در استان داریم که باید برای این افراد برنامه ریزی های لازم داشته باشیم و نیازمند ارائه طرح  و الگو هستیم تا بتوان از دانش و تفکر آنان در مزارع استفاده کرد؛ در غیر این حالت توسعه ای رخ نخواهد داد. وی با بیان این که 20 درصد اشتغال استان ناقص است، گفت: اشتغال ناقص به معنای کافی نبودن درآمد افراد در هر شغلی است که اگر بتوانیم بهره وری را در حوزه های کاری به خصوص کشاورزی ارتقا ببخشیم، توانسته ایم بخشی از این اشتغال ناقص را جبران کنیم.

این نمایشگاه با حضور 67 شرکت از استان های مختلف تا نهم ماه جاری در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی بجنورد برپاست.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز