ظرفیت بالای استان در تولید کلسیت، باریت و سنگ های تزیینی

۱۳۹۷/۰۹/۱۲ - ۱۳:۳۱:۳۳
کد خبر: ۷۸۳۲۹۴
ظرفیت بالای استان در تولید کلسیت، باریت و سنگ های تزیینی
رئیس اداره صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان شمالی گفت : استان خراسان شمالی در زمینه معادن کلسیت، باریت و سنگ‌های تزیینی ظرفیت بالایی دارد ودر صورت فراوری قابلیت صادرات دارد و اگر صنایع معدنی آن ها در استان وجود داشته باشد، می‌تواند علاوه بر ارزش افزوده بالا، اشتغال زیادی در استان ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، حیدر رستگار ثانی گفت: استان خراسان شمالی در زمینه معادن کلسیت، باریت و سنگ‌های تزیینی ظرفیت بالایی دارد ولی از صنایع معدنی در این بخش‌ها بی‌بهره است.
وی گفت: اکنون 148 واحد معدنی در استان وجود دارند که بیش از 85 درصد آن‌ها فعال و نیمه فعال هستند.

«رستگارثانی» بیان داشت : 45 درصد از این واحدها، سنگ و آهک هستند و در زمینه فراوری شن ، ماسه و مخلوط‌های آبرفتی فعالیت می کنند و 18 درصد واحد فراوری آهن هستند که خاک رس را فراوری می‌کنند.
رستگار ثانی گفت: معادن کلسیت در تمام استان وجود دارد و خراسان شمالی ظرفیت بالایی در این باره دارد ، اما برای فراوری آن ها، صنایع معدنی در استان وجود ندارد.
وی اظهارکرد: کلسیت به تنهایی ارزش خاصی ندارد ولی به محض اینکه فراوری شد در صنایع داروسازی، خوراک دام و طیور و دیگر صنایع قابلیت استفاده و باریت بعد از فراوری قابلیت صادرات دارد و اگر صنایع معدنی آن ها در استان وجود داشته باشد، می‌تواند علاوه بر ارزش افزوده بالا، اشتغال زیادی در استان ایجاد کند.
رئیس اداره صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان شمالی افزود: خراسان شمالی در زمینه سنگ‌های تزیینی از جمله مرمریت و مرمر هم قابلیت بالایی دارد که معادن مرمریت در گرمه و معادن مرمر در بجنورد متمرکز هستند و برای فراوری آن ها به کارخانه های سنگ بری پیشرفته نیاز داریم ولی در این زمینه محروم هستیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز