استاندار خراسان شمالی معارفه شد؛

شجاعی: پسوند محروم، زیبنده خراسان شمالی نیست/ توسعه باید همه جانبه باشد

۱۳۹۷/۰۹/۱۷ - ۱۴:۲۲:۰۲
کد خبر: ۷۸۴۹۸۶
شجاعی: پسوند محروم، زیبنده خراسان شمالی نیست/ توسعه باید همه جانبه باشد
آیین تکریم و معارفه استاندار خراسان شمالی با حضور معاون وزیر کشور برگزار شد و محمدعلی شجاعی در این مراسم ضمن ابلاغ سلام دکتر روحانی سکاندار دولت تدبیر و امید به مردم استان گفت: خراسان شمالی از ظرفیت ها و استعدادهای فراوانی برخوردار است، بنابراین پسوند محروم زیبنده این استان نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، دکتر شجاعی در این مراسم اظهار داشت: توسعه باید همه جانبه و در تمامی حوزه های اقتصادی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی باشد و موجب رشد تمامی احزاب، صنوف، اقشار و نهادهای مدنی شود و تاکید دارم برنامه سند توسعه استان هم باید شامل تمامی این مباحث باشد.

وی ادامه داد: رتبه پانزدهم بین استان ها به لحاظ مساحت جغرافیایی، نرخ رشد و هرم جمعیتی مناسب، نرخ بیکاری پایین، بهره مندی از نیروی انسانی تحصیلکرده و فرهنگ کاری بالا، وجود منابع طبیعی، منابع آبی و خاکی فراوان از جمله ویژگی های خراسان شمالی است که در کنار همت دولت، وزارت کشور و مدیران استانی، شرایط ایده آل توسعه پرشتاب را فراهم کرده است.

شجاعی تصریح کرد: امروز در راستای توسعه و موفقیت، نیروی انسانی است که در دنیا حرف اول را می زند و ثروت نداشته را تولید می کند. وی اشاره داشت: خراسان شمالی سال های متوالی بخشی از جغرافیای خراسان بزرگ بود که به دلیل دور بودن از مرکز استان، امروز دچار کمتر توسعه یافتگی است؛ اما بنده اعتقاد دارم داشته ها و توانایی های خراسان شمالی برای توسعه کفایت می کند.

وی اذعان داشت: پیشران های اقتصادی همراه با نیروی انسانی توانمند در خراسان شمالی وجود دارد و می تواند موجب خیزش اقتصادی شود.

استاندار با بیان این که به تغییر و تحول در نگاه های مدیریتی نیاز داریم، گفت: به حضور بخش خصوصی در توسعه اقتصادی، تولید ثروت و ایجاد اشتغال به شکل واقعی نیازمندیم و تاکید دارم بخش دولتی باید زیرساخت های لازم برای حضور بخش خصوصی را فراهم سازد.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی در ادامه سخنان خود افزود: در کنار مشکلات و چالش های بیرونی که در مسیر توسعه استان سایه افکنده، اما بسیاری از مشکلات درونی است و به عنوان مثال می توان به جایگاه خراسان شمالی در امور بانکی و موانع اداری کسب و کار اشاره داشت که موجب بی رغبتی سرمایه گذاران داخلی و خارجی در استان می شود.

دکتر شجاعی ادامه داد: حل مشکلات درونی استان برای حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی الزامی است بنابراین موانع سرمایه گذاری در استان باید برچیده و زیرساخت های لازم برای حضور بخش خصوصی، توسط بخش دولتی با بهره مندی از مدیران با تجربه ایجاد شود.

شجاعی با تاکید بر این که از مدیران آمار نمی خواهم بلکه کار و تلاش و حل مشکل از صفر تا صد آن ها را می خواهم، خاطرنشان کرد: اعضای دولتی و اجرایی استان بعد از تصویب برنامه ها به لحاظ علمی و تجربی باید در راستای تحقق اهداف و سیاست ها تلاش کنند تا بتوانیم خراسان شمالی را به کارگاه کار تبدیل کنیم.

وی تصریح کرد: برای خدمت به مردم به مشورت همه نیاز داریم و سند توسعه همه جانبه استان باید قانون اساسی ما مدیران باشد و در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی های مردم به عنوان سرمایه های اجتماعی باید در کنار ما باشند و از نظرات فعالان غیردولتی هم در تدوین برنامه ها مشارکت جست.

استاندار گفت: مدیران دستگاه های اجرایی برای از بین بردن موانع اداری برای توسعه استان تلاش کنند و مثل پزشکان متخصص، درمان مشکلات حوزه تخصصی خود را بدانند و فرمانداران هم مشکلات حوزه جغرافیایی محل خدمت خود را حل کنند و تاکید می کنم فتوای شخصی نداریم و هیچ بهانه و دلیلی برای عدم تحقق اهداف قابل پذیرش نیست.

شجاعی خطاب به مدیران دستگاه های اجرایی حاضر در مراسم تاکید کرد: خراسان شمالی به اندازه کافی از تغییر مدیریت ها آسیب دیده است و تغییر دادن اوج بی هنری است بلکه معتقدم باید به دنبال اصلاح مسیر امور بود؛ بنابراین از مدیران می خواهم خود را با مشی کاری ام هماهنگ کنند.

وی اذعان داشت: به دنبال تغییر مدیران نیستم مگر مدیری که با شرایط تیم کاری استان مطابقت نداشته باشد و بخواهد وقت ما را تلف کند.

شجاعی مطرح کرد: بنده نه فقط نماینده وزارت کشور بلکه نماینده عالی دولت در خراسان شمالی هستم و از مدیران استان انتظار دارم مشکلات را به جای طرح در تهران، در خود استان مطرح کنند تا حل مشکل کنیم و  تاکید می کنم برای پیگیری مسائل توسعه ای و منافع استان در سطح ملی تقسیم کار خواهیم  کرد تا از تمامی ظرفیت سیاسی استان و همفکری نمایندگان و نیروها و همه اجزای حاکمیت بهره  گیریم.

استاندار خراسان شمالی گفت: از نمایندگان استان در مجلس می خواهم به عنوان همکار با بنده همکاری داشته باشند و از بزرگان سیاسی استان نیز خواستارم در کنار تمامی اختلاف نظرهای سیاسی که لازمه توسعه است، برای منافع استان در کنار هم قرار گیریم و تلاش کنند تا با بالابردن دستی واحد، توسعه استان و گره گشایی از مشکلات مردم استان رقم بخورد.

شجاعی گفت: باید در مباحث مختلف مانند ایجاد راه آهن و تقویت نیروی خورشیدی و ... به دنبال احقاق حق خود باشیم و با فرافکنی مشکلات را تقصیر دیگران نیندازیم.

در این مراسم رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی هم گفت: از ابتدای تاسیس خراسان شمالی تاکنون مسئولان مختلف به دنبال توسعه بخشی استان بوده اند و امیدوار هستم در ادامه نیز با بهره مندی از وحدت، همدلی، خرد جمعی و ظرفیت ها و قابلیت های فراوان روند توسعه استان تسریع یابد.

علی قربانی مطرح کرد: مقام معظم رهبری در سفر خود به خراسان شمالی این استان را دارای استعدادهای فراوان در بخش کشاورزی و گردشگری، موقعیت جغرافیایی و خصوصیات مردمی مهم توصیف کرده اند که تلاش و اهتمام تمامی مسئولان باید تحقق منویات رهبری باشد.

وی اذعان داشت: دولت تدبیر و امید از ابتدا تا کنون از مدیران برجسته مختلف برای پیشبرد اهداف توسعه ای استان بهره مند شده است اما باید تلاش ها برای حل مشکلات در حوزه های مختلف مانند آب، راه، صنعت و ... مضاعف شود.

وی گفت: دکتر روحانی در جلسه هیئت دولت برای انتخاب استاندار جدید از بدهکاری خود به مردم خراسان شمالی برای سفر به این استان گفت اما بنده یادآور می شوم تحقق کامل مصوبات سفر کاروان تدبیر و امید در سال ۱۳۹۴ به استان از دیگر مطالبات مردم از دولت است. وی هم چنین حمایت از مدیران کارآمد با اولویت انتصاب نیروهای بومی، جوانان و بانوان را خواستار شد. 

در ادامه این مراسمارشد نظامی ارتش در خراسان شمالی به عنوان نماینده شورای تامین استان از تلاش های شبانه روزی و ثمربخش دکتر خباز در ۱۱۵ روز سکانداری مدیریت عالی این استان،  قدردانی و آن را نمونه ای از مدیریت جهادی توصیف کرد و اظهار داشت: مدیریت جهادی به معنای حذف موانع، حفظ آرمان ها، جدیت، تلاش و پیگیری مستمر جهت اجرا و تحقق اهداف است.

امیر سرتیپ گل گلی گفت: مدیریت جهادی به عنوان یک ضرورت همیشگی برای کشور جهت پیشبرد اهداف و برنامه ها در حوزه های مختلف امنیتی و اقتصادی محسوب می شود که لازمه آن بهره مندی درست از تمامی فرصت ها و ظرفیت هاست. وی افزود: وجود وحدت کلمه و همدلی میان مسئولان و آحاد مردم جامعه ضرورتی اجتناب ناپذیر برای تحقق مدیریت جهادی است تا توطئه های امروز دشمن که بیشتر از گذشته به دنبال تفرقه افکنی میان دولت و ملت است، بی اثر شود.

امیر گل گلی با اشاره به چهلمین سالگشت انقلاب اسلامی، تصریح کرد: سرافرازی، سربلندی و شکوفایی چهل ساله جمهوری اسلامی در گرو وحدت و همدلی بوده است و در خراسان شمالی نیز با وجود ۳۰۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان و وجود اقوام و مذاهب مختلف اما در سایه وحدت نیروهای مسلح، امنیتی و قضائی، استان از امنیت لازم برخوردار است.

وی ادامه داد: بنده به عنوان نماینده شورای تامین استان، آمادگی این شورا را به عنوان بازوی امنیتی برای همکاری لازم با استاندار جدید اعلام می کنم.

 

نظر شما