دبیر شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی در جلسه شورای فرهنگ عمومی مانه و سملقان:

فرهنگ عمومی برگرفته از باورها و عقاید مردم است

۱۳۹۷/۰۹/۱۷ - ۱۳:۳۰:۲۶
کد خبر: ۷۸۵۱۷۲
فرهنگ عمومی برگرفته از باورها و عقاید مردم است
دبیر شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی گفت: فرهنگ عمومی مقوله گسترده و فراگیری است که به صورت منسجم و نظام یافته ای از اهداف، ارزش ها، عقاید، باورها، رسوم و هنجارهای مردم متعلق به یک جامعه بزرگ، قوم و ملت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، حسین فرخنده مدیر کل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی در پنجاه و یکمین جلسه شورای فرهنگ عمومی با اشاره به ماهیت شورای فرهنگ عمومی گفت: با توجه به رویکردی که این جلسه در کشور دارد باید در این جلسات با تشکیل کارگروه های مشورتی موضوعات حساس را پیش ببریم.

فرخنده، سبک زندگی، آسیب های اجتماعی و معضلات اجتماعی را از مسایل مهم کشور دانست و افزود: باید تمرکز ویژه ای به این مسائل داشته باشیم و به صورت ویژه و خاص در این مسائل ورود پیدا کنیم تا شاهد کاهش این معضلات در جامعه باشیم.

وی اظهار کرد: باید با توجه به سرمایه اجتماعی، روابط بین مردم و مسئولان و دستگاه های اجرایی تقویت شود تا رفاه، همدلی و همگرایی در جامعه بیشتر شود.

فرخنده، مطرح کردن مباحث اقتصادی را در مباحث فرهنگی تاثیرگذار دانست و عنوان کرد: کارهای زیربنایی شهرستان، قوانین اقتصادی، تولیدات و غیره در فرهنگ تاثیرگزار هستند بنابراین این موضوعات باید در جلسه شورای فرهنگ عمومی مطرح شود تا با کمک صاحب نظران و صاحبان فرهنگ راهکارها ارائه، پیگیری و رفع شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی همچنین با بیان اینکه، همه ما وظیفه داریم برای توسعه و ارتقاء مباحث فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی کشور، استان و شهرستان تلاش کنیم،اضافه کرد: می بایست همه دستگاه ها و نهادها وظایف خود  را در راستای توسعه استان تعریف کنند.

حسین فرخنده، با اشاره به مشخص نمودن یک روز با نام و نماد شهرستان عنوان کرد: این موضوع باید طی یک فراخوان عمومی در شهرستان عنوان شود تا از نظرات صاحب نظران و بزرگان و نخبه ها استفاده شود تا یک روز که در شایسته و درخور شهرستان است برای نماد و روز مانه و سملقان انتخاب شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز