مهلت ۱۰ روزه استاندار به رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی؛

شجاعی: کلیات سند توسعه خراسان شمالی آماده شود

۱۳۹۷/۰۹/۱۸ - ۰۸:۱۱:۳۱
کد خبر: ۷۸۵۴۰۱
شجاعی: کلیات سند توسعه خراسان شمالی آماده شود
در دیدار رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با استاندار خراسان شمالی، مقام عالی دولت در استان گفت: کلیات سند توسعه استان باید تا ۱۰ روز آینده تهیه و ارائه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، محمدعلی شجاعی در این دیدار اظهار داشت: یکی از مهم ترین ویژگی های سند توسعه تعیین اولویت های منطقه ای است که موجب می شود تکلیف کاری ما با مدیران دستگاه های اجرایی، فرمانداران، بخشداران و حتی دهیاران و اعضای شوراهای شهر و روستاها مشخص باشد.

وی ادامه داد: سند توسعه استان نباید جنبه ویترینی و بلکه باید کاربردی و عملیاتی داشته باشد چرا که بنده اعتقاد دارم اقدامات ما بدون توجه به اولویت های توسعه ای استان منجر به افتتاح پروژه ها و طرح هایی می شود که در راستای سیاست های توسعه ای استان نیست.

شجاعی با تاکید بر این که با تدوین سند توسعه استان حتی بخش خصوصی نیز باید در راستای اولویت های استان وارد میدان شود، مطرح کرد: با بهره مندی از سند توسعه به اعتبارات و منابع مالی استان سمت و سو می دهیم و به دلیل وجود ادبیات عادلانه موجود در سند برای تعریف پروژه ها در شهرستان ها، فشارها و چانه زنی های سیاسی نیز حذف می شود.

وی تاکید داشت: از بیان کلی گویی ها در سند پرهیز کنید و برای تدوین آن از کارشناسان متخصص در حوزه های مختلف و فعالان دانشگاهی با تجربه بهره مند شوید تا با ایجاد هم افزایی تمامی تلاش های ما منجر به اقدامات موثر برای استان شود.

شجاعی با بیان این که داشته و نداشته های استان خراسان شمالی مشخص است، افزود: از سال های گذشته به ویژه در دولت تدبیر و امید تلاش های زیادی برای توسعه استان در بخش های مختلف انجام گرفته است اما این اقدامات آنچنان که شایسه مردم باشد به ثمر ننشسته است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه با محدودیت منابع مالی و اعتبارات باید اولویت های توسعه ای استان در بخش های مختلف مشخص باشد تا مطابق آن، کار منسجمی به نام توسعه در استان اتفاق بیفتد و خراسان شمالی، استانی پیشرو در مباحث اقتصادی و سیاسی شود.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی در ادامه افزود: اشکال ها و ایرادات سند توسعه در مرحله اجرا توسط متخصصان هر حوزه قابل اصلاح است و یادآور می شوم بسیاری از مباحث سیاسی و امنیتی از مسائل اقتصادی و اجتماعی سرچشمه می گیرد.

دکتر شجاعی گفت: در انجام کارها با کسی تعارف ندارم و تاکید دارم کارها باید در بازه زمانی تعیین شده به انجام برسد و درخواست زمان اضافی در واقع معطل شدن مباحث توسعه ای استان است.

وی در ادامه اظهار داشت: به اعتبارات استانی قانع نباشید و برای جذب اعتبارات ملی بیشتر پیگیری ها باید مستمر باشد و تاکید دارم با همکاری نمایندگان استان در مجلس برای جذب اعتبارات فعال باشید.

شجاعی همچنین با اشاره به روند تصویب بودجه 1398 خطاب به رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان دستور داد: هر چه سریعتر از وضعیت موجود پروژه های ملی و استانی فهرستی تهیه شود و با برگزاری نشستی با نمایندگان استان در مجلس، طرح هایی که در بودجه 98 برای آنان ردیف اعتباری پیش بینی نشده است، اعلام شود تا با دفاع نمایندگان در مجلس بتوانیم حتی اندک ردیف اعتباری تعریف کنیم و مسیر برای چانه زنی اعتبارات بیشتر در سال های آینده فراهم شود.  

بر اساس این گزارش در این دیدار، حسن پارسی پور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی به بیان گزارش حوزه کاری خود پرداخت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز