فرماندار اسفراین ؛

فراهم شدن فضای نقد و انتقاد منصفانه با ایجاد روحیه مطالبه گری و آگاهی بخشی در دانشگاه

۱۳۹۷/۰۹/۱۸ - ۱۴:۲۹:۴۱
کد خبر: ۷۸۵۷۱۵
فراهم شدن فضای نقد و انتقاد منصفانه با ایجاد روحیه مطالبه گری و آگاهی بخشی در دانشگاه
مراسم بزرگداشت روز دانشجو با حضور فرماندار شهرستان اسفراین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، طاهر رستمی فرماندار شهرستان اسفراین در مراسم گرامی داشت روز دانشجو و در جمع دانشجویان دانشگاه پیام نور واحد اسفراین با اشاره به نقش دانشگاهیان در آگاهی بخشی و نقد حاکمان وقت در تحولات انقلاب اسلامی؛ افزود: موثرترین و پویاترین قشری که همراه با همه گروهها و اقشار بیشترین تاثیر را در پیروزی انقلاب اسلامی داشته است دانشجویان بوده اند. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ، با پالایش در سرفصلهای دروس دانشگاهی و با شکل گیری انقلاب فرهنگی و ایجاد دانشگاه اسلامی با حفظ آزادی و استقلال ، دانشجویان حضور چشمگیری در همه عرصه ها بویژه در تولید علم داشته اند .

رستمی ضمن اشاره به صبغه تاریخی ایران اسلامی در تحولات سیاسی و اجتماعی منطقه افزود: در طول تاریخ ، ایران همیشه مورد تهاجم بوده است چه قبل از انقلاب ،با کودتای 28 مرداد و چه بعد ازانقلاب ، با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا که با بینش دانشجویان و دانشگاهیان شکل گرفت و امام راحل از آن بعنوان انقلاب دوم نام برد که توطئه های دشمنان انقلاب را نقش برآب کرد.

فرماندار اسفراین عنوان کرد: در طول تاریخ، دانشگاهیان به عنوان قشر فرهیخته سعی در حفظ استقلال دانشگاه ها و به تبع آن استقلال و سربلندی کشور داشته اند .سال گذشته طبق سند رسمی اعلام شده از سوی کشورهای غربی ؛ رتبه چهاردهم را در تولید علم دنیا کسب کرده ایم

وی ادامه داد: دانشجویان و دانشگاهیان ما با وجود هجمه ها و تحریم های شدید دشمن تمام همّ و غم خود را برای ایجاد تکنولوژی و رسیدن به خودکفایی گذاشته اند . بنا نیست که درهای کشور را به روی دنیا ببندیم؛ ما بنای تعامل با دنیا را داریم و در دو سده آخیر آغازگر هیچ جنگی نبوده ایم .

رستمی به سیاست مهاردوگانه استکبار جهانی در جلوگیری از قدرت گیری دو کشور ایران و عراق در منطقه اشاره کرد و افزود: امروز با همت مردم ، دانشگاهیان و دانشجویان که در عرصه علم و فناوری همیشه پیشگام هستند ؛ با اقتدار نیروهای مسلح و با تدابیر مقام معظم رهبری و سیاستهای دولت ؛ نقش ایران در منطقه غیرقابل انکار است و دشمن از این موضوع عصبانی است.

فرماندار اسفراین خروج یک جانبه استکبار جهانی از برجام  را اشتباه بزرگ دشمن عنوان کرد و گفت : برجام تصمیمی بود که با حمایت مقام معظم رهبری و با تلاش افسران جبهه دیپلماتیک ایران بعنوان سند حقوقی و برگ برنده ای در دست ایران ؛ رقم خورد و امروز با خروج آمریکا از برجام در عرصه دیپلماتیک و معادلات سیاسی دنیا، استکبار جهانی بیش از پیش منزوی شده است .

وی تصریح کرد: به محض خروج آمریکا از برجام ؛ برای اولین بار 14 عضو دائم و غیردائم شورای امنیت در مقابل تصمیم گیری آمریکا ایستادند که این موضع گیری؛ نشان از اقتدار و به حق بودن رویکرد جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین المللی است.

رستمی با اشاره به حادثه اخیر چابهار خاطرنشان کرد: این روزها شاهد تحرکاتی کور و ناکام از سوی دشمن علیه ایران هستیم اما با همراهی مردم همیشه در صحنه و با اقتدار نیروهای مسلح و امنیتی ایران و در ادامه تحریم های آمریکا ؛ وزارت خارجه و تیم دیپلماسی کشور ما از سوی کانالهای مختلف در حال رایزنی برای ایجاد تبادلات اقتصادی با اروپا هستند.

مقام عالی دولت دراین همایش تصریح کرد: امروز استکبارجهانی به رهبری آمریکا ؛ یک جنگ تمام عیار اقتصادی، روانی و تبلیغاتی بر علیه نظام اسلامی و مردم شریف ایران به راه انداخته اند.

رستمی با تبریک فرا رسیدن 16 آذر روز دانشجو یادآور شد: دانشجویان و دانشگاهیان می توانند در حمایت از تولیدات داخلی و ایجاد فضای نشاط اجتماعی و سیاسی و در جهت تقویت روحیه امید با حفظ استقلال نقش اثرگذاری داشته باشند .

وی ادامه داد: در عین اینکه دانشجو و دانشگاه در سیاست نقش دارند  اما دانشگاه نباید محلی برای بهره برداری سیاسیون و کاندیداهای انتخاباتی باشد . دانشجو باید ضمن تبیین مسائل روز فضای نقد و انتقاد منصفانه را با ایجاد روحیه مطالبه گری و آگاهی بخشی در محیط دانشگاه فراهم آورد.

مقام عالی دولت در شهرستان، از اسفراین بعنوان مهد مشاهیر و مفاخر علمی نام برد و ضمن تاکید بر برگزاری مراسم و بزرگداشت معرفی مشاهیر شهرستان توسط دانشگاهها از اعلام آمادگی خود برای همکاری جهت برگزاری بزرگداشت مشاهیر خبر داد و افزود: فضای شهرستان را با مشارکت و همراهی همه اقشار ، دستگاههای دولتی و دانشگاهی به سمت مدار توسعه بیشترسوق دهیم .

گفتنی است در پایان این مراسم از فارغ التحصیلان دانشگاه پیام نور اسفراین با اهدای تندیس و لوح تجلیل بعمل آمد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز