ازدواج‌ زود هنگام‌ دختران خراسان شمالی

۱۳۹۷/۰۹/۲۱ - ۱۰:۴۱:۲۳
کد خبر: ۷۸۶۸۳۹
ازدواج‌ زود هنگام‌ دختران خراسان شمالی
مشاور وزیر و مدیرکل امور زنان وزارت آموزش وپرورش از ازدواج زود هنگام دختران در خراسان‌شمالی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، فرحناز مینایی‌پور در نشست خبری درجمع خبرنگاران‌گفت: در حوزه ازدواج زود هنگام دختران براساس هیچ اسنادی تکلیفی برعهده آموزش و پرورش نیست، اما آموزش و پرورش احساس مسئولیت می کند و با برنامه هایی که دارد تاثیر گذار باشد.

مینایی پور افزود: خراسان شمالی در لیست سه استان اولی قرار دارد که ازدواج زود هنگام دختران در آن بیان شده و ازدواج 42 دانش آموز مقطع ابتدایی در سال 96 در استان شاهدی براین ادعا است

مدیرکل امور بانوان و خانواده وزارت آموزش و پرورش مهمترین دغدغه این نهاد را میزان پوشش تحصیلات دختران عنوان کرد و افزود: میزان پوشش تحصیلی دختران در مقطع ابتدایی در سطح کشور 98 درصد، متوسطه اول 92 درصد و متوسطه دوم 81 درصد است و این میزان در خراسان شمالی در مقطع ابتدایی 99 درصد، متوسطه اول 94 و متوسط دوم 87 درصد است.

500 هزار کارمند خانم در آموزش و پرورش فعالیت می‌کنند

وی ادامه داد:  بیش از 4 میلیون دانش آموز دختر در سراسر کشور مشغول به تحصیل هستند که نشان از این است حوزه زنان از اهمیت بالایی برخودار است .

مینایی‌پور از ورزش بانوان ویژه کارمندان فرهنگیان در طول هفته در ساعات اداری خبر داد و بیان داشت: اکنون برنامه ورزش بانوان ویژه زنان فرهنگی به مدت سه روز در هفته در تایم اداری مصوب شده و متولیان ورزش موظف هستند فضای مناسب ورزش بانوان را مهیا کنند. همچنین برنامه‌های کادرسازی بانوان برای مدیریت آینده آموزش و پرورش، طرح بسته‌های آموزش بهداشتی ویژه دانش آموزان دختر مدارس شبانه‌روزی و آموزش حقوق شهروندی به دختران متوسطه دوم در دستور کار وزارت آموزش و پرورش است.

وی از برپایی دوره‌های مهارت‌آموزی ارتباطی و گفتگو در جامعه توسط این وزارت خبر داد و بیان داشت: اعضای هر خانواده باید در هر روز حدود 1500 کلمه با یکدیگر صحبت کنند اما اکنون این میزان 500 کلمه است و زنگ خطری برای خانواده‌ها محسوب می‌شود. همچنین دوره‌های سواد زندگی با رویکرد ازدواج ویژه دانش آموزان دختر یکی دیگر از برنامه‌های مهم وزارت آموزش و پرورش است که به زودی اجرا می‌شود.

عباس سعیدی سرپرست آموزش وپرورش خراسان شمالی نیزدراین  نشست گفت.قریب به 168 هزار دانش آموز در استان تحصیل می کنند که 48 درصد آنها دختر هستند.

وی خاطرنشان کرد: این تعداد دانش آموز در 2 هزار مدرسه و 8 هزار کلاس درس  و با حضور 16 هزار فرهنگی مشغول به فعالیت هستند.

سعیدی با اشاره به مراکز شبانه روزی افزود: 12 رهزار دانش آموز استان در 95 مدرسه شبانه روزی مشغول به تحصیل هستند که بیش از 40 درصد دانش اموزان شبانه روزی دختر می باشند.

سرپرست آموزش و پرورش خراسان شمالی خاطرنشان کرد: پوشش تحصیلی در دوره پیش دبستانی 90 درصد، در دوره ابتدایی 99درصد، در دوره متوسطه اول 94 درصد و دوره متوسطه دوم 87 درصد است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز