سازمان مدیریت و برنامه ریزی پویا مسیر توسعه استان را هموار می کند

۱۳۹۷/۰۹/۲۱ - ۱۳:۲۷:۵۰
کد خبر: ۷۸۷۰۵۵
سازمان مدیریت و برنامه ریزی پویا مسیر توسعه استان را هموار می کند
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان شمالی در مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی پویا و فعال، مسیر توسعه را هموار می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، مجید پورعیسی در این نشست اظهار داشت: به اعتقاد بنده جایگاه و پایگاه سازمان مدیریت و برنامه بسیار رفیع است و اگر این سازمان در سطح ملی و استانی رسالت های خود را به طور کامل انجام دهد جهت گیری توسعه و روند گذر از عدم تعادل ها شتاب می گیرد.

وی افزود: تجهیز منابع، سیاست گذاری در حوزه نظام فنی، اجرایی و  توانمندسازی و سازماندهی نیروهای انسانی از جمله رسالت های اصلی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان است.

وی ادامه داد: منابع مالی کشور مشمول چهار بخش دولتی، بانکی، مشارکت مردمی و خارجی است که در حال حاضر به طور جدی منابع دولتی و بانکی مورد استفاده قرار می گیرد و با توجه به عدم تخصیص کامل این اعتبارات، در عمل تنها از یک چهارم کل منابع مالی کشور بهره مند می شویم که سازمان مدیریت و برنامه ریزی این منابع را باید رصد و برنامه ریزی کند.

پورعیسی تصریح کرد: در حوزه نظام فنی اجرایی نیز با سیاست گذاری قوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان به هم ریختگی در مبلمان شهری و نبود جلوه های روستایی برطرف می شود و با برنامه ریزی درست این سازمان در حوزه توانمندسازی و آموزش نیروی انسانی شاهد جهش مضاعف در این بخش خواهیم بود که موجب حفظ سرمایه های انسانی و اجتماعی می شود.

وی با تاکید بر این که سازمان مدیریت و برنامه ریزی باید پویا، فعال و جامع نگر باشد، افزود: خراسان شمالی استان ظرفیت هاست که باید به طور شایسته مورد استفاده قرار گیرد و در این مسیر سازمان مذکور باید محور و مبدا کار در عرصه توسعه استان باشد.

پورعیسی خاطرنشان کرد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی با برقراری ارتباط موثر با دیگر دستگاه های اجرایی استان و بدون محدودسازی خود به قوانین و دستورعمل ها می تواند به تبادل افکار بپردازد و تاکید دارم این سازمان در حوزه نظارت نیز ورود داشته باشد.

در ادامه این مراسم، سرپرست معاونت سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری خراسان شمالی هم گفت: برنامه ریزی برای توسعه در کشور بر اساس سیاست های مقام معظم رهبری و اسناد فرادستی است که برای اجرای این سیاست ها باید اولویت ها و نیازهای منطقه ای مورد توجه باشد.

محمود ثمینی افزود: سازمان مدیریت و برنامه ریزی بر حسب ضرورت به عنوان مغز متفکر سیستم دولت و برنامه ریزان کشور عمل می کند و به اعتقاد بنده فرهیختگان و نخبگان در این سازمان مشغول به فعالیت هستند.

وی اذعان داشت: کارکنان این سازمان نباید احساس کنند تمامی موارد را می دانند و در میان دستورعمل ها و قوانین خط کشی شده و صرف، گم نشوند و متناسب با اولویت های استان انعطاف به خرج دهند. وی ادامه داد: تاکید دارم دستگاه های نظارتی  در تعاملی موثر و سازنده و رسیدن به فهم مشترک در اجرای قوانین و مقرارت می توانند کمک حال بسیاری خوبی برای دستگاه های اجرایی باشند.

در ادامه نیز معاون توسعه منابع انسانی و هماهنگی‌ استان‌های سازمان برنامه و بودجه کشور خاطرنشان کرد: رمز موفقیت یک جامعه و رسیدن به توسعه همه جانبه وجود مدیران توسعه گرا و آینده نگر به عنوان راهبران دستگاه ها و سازمان هاست.

زهرا اربابی گفت: خراسان شمالی از قابلیت های فراوان و بالقوه ای در حوزه بخش کشاورزی و دامپروی برخوردار است و می تواند به قطب در این حوزه ها تبدیل شود.

وی تصریح کرد: این استان معادن بسیار خوبی هم دارد که با ایجاد کارخانجات مرتبط با فرآوری مواد معدنی می تواند در بحث اشتغال و اقتصاد استان نقش موثری داشته باشد و در بخش گردشگری نیز از جاذبه های طبیعی فراوانی برخوردار است که می تواند توسعه استان را رقم بزند. وی مطرح کرد: خراسان شمالی هم چنین از موقعیت ویژه ملی و بین المللی در حوزه حمل و نقل برخوردار است و تمامی این ویژگی ها فرصت مناسبی در ارتقای مباحث اقتصادی و وضعیت کیفی زندگی مردم استان قلمداد می شود.

اربابی اذعان داشت: توسعه استان مستلزم تدوین برنامه عملیاتی توسعه است و در این راستا باید از مدیرانی توانمند بهره مند شد. وی گفت: برای نیل به توسعه نباید تنها به منابع مالی تکیه کرد بلکه با نیروی انسانی توانمند می توان مباحث توسعه ای استان را رقم زد.

اربابی ادامه داد: امروز ما در جنگ اقتصادی نابرابر به سر می بریم و باید با هم افزایی و انسجام و تکیه بر ظرفیت های موجود و مدیران جهادی و پایبند به ارزش های انقلاب اسلامی و ریسک پذیر در این جنگ مبارزه کنیم.

وی خطاب به رئیس جدید سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی تاکید کرد: تعامل سازنده و موثر با مدیریت عالی و مدیران دستگاه های اجرایی استان، تحقق برنامه ها و سیاست های توسعه ای و اقتصادی مورد تاکید مقام معظم رهبری و دولت، تدوین برنامه های عملیاتی متناسب با وضعیت استان و تاکید بر بهره مندی از توان کارشناسی سازمان از جمله درخواست های بنده از رئیس جدید سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی است.

بر اساس این گزارش در این مراسم از زحمات مجید پورعیسی به عنوان رئیس سابق سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و احسانعلی عالی سرپرست این سازمان، قدردانی و حسن پارسی پور به عنوان رئیس جدید سازمان منصوب شد. وی در سخنانی از برنامه های خود برای بهبود کسب و کار و تقویت حضور بخش خصوصی در عرصه اقتصادی، عمل به سیاست های اقتصاد مقاومتی، انضباط مالی، تکمیل پروژه های ناتمام، هم چنین تعامل سازنده و کارآمد با مدیریت عالی استان و نمایندگان و مدیران اجرایی و نظارتی خبر داد. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز