استاندار خراسان شمالی:

شوراهای اسلامی به رشد خودباوری و مطالبه گری مردم کمک کنند

۱۳۹۷/۰۹/۲۶ - ۱۲:۵۹:۱۹
کد خبر: ۷۸۸۹۰۳
شوراهای اسلامی به رشد خودباوری و مطالبه گری مردم کمک کنند
مقام عالی دولت در خراسان شمالی با اشاره به جایگاه مهم شوراهای اسلامی شهر و روستا به لحاظ عرفی و قانونی، از آنان خواست با تقویت روحیه مطالبه گری و خودباوری در مردم، زمینه رشد و توسعه استان و منطقه خود را مهیا کنند.

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛ محمدعلی شجاعی در دیدار اعضای شورای اسلامی استان با اشاره به این که اعضای شوراهای اسلامی وکیل منتخب مردم و مورد توجه قانون هستند، گفت: شوراها باید به دور از سیاست بازی و حب و بغض شخصی، از ظرفیت های قانونی خود برای جلب رضایت مردم و حل مشکلات وکلای خود بهره گیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، وی تصریح کرد: برای رشد و توسعه استان باید به مردم خودباوری و مطالبه گری آموخت و با هدف تجمیع ظرفیت های مالی و انسانی و هزینه کرد هدفمند منابع موجود، نهادسازی کرد.

استاندار هم چنین تصریح کرد: مدیران استان باید همه اجزای حاکمیتی را محترم بشمارند، اما اگر به این نتیجه برسم که بعضی از آن ها رئیس دیگری جز من دارند، نمی توانم با آن ها کار کنم.

شجاعی خاطرنشان کرد: وجود اقوام و پیروان مذاهب مختلف در استان و زندگی مسالمت آمیز آن ها جزو نعمات و نشانه فهم و بلوغ مردم است؛ بنابراین نباید برخی با کج سلیقگی و توجه به منافع شخصی، دودستگی ایجاد کنند.

وی شوراها را بازوی مدیران اجرایی خواند و ضمن اعلام حمایت خود از شورای استان به شرط برنامه محوری این نهاد ادامه داد: زمانی رشد می کنیم که بفهمیم همه باید با هم باشیم. وی از اعضای حاضر در نشست خواست دغدغه کل استان و رویکردی ملی برای حل مشکلات داشته باشند و افزود: مشکلات ۲۰ یا ۳۰ ساله طی دو یا سه سال برطرف نمی شود و به صبر و تحمل نیاز دارد، ولی مهم این است که در مسیر درست و روی ریل صحیح حرکت کنیم.

 

نظر شما