۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار نفر در استان دفترچه بیمه اضافه دارند

۱۳۹۷/۰۹/۲۶ - ۱۳:۲۸:۰۱
کد خبر: ۷۸۸۹۲۹
۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار نفر در استان دفترچه بیمه اضافه دارند
مدیر کل بیمه سلامت خراسان شمالی با اشاره به ضعف های ارتباطی بیمه سلامت با سایر ادارات بیمه گفت: 250تا300 هزار نفر در خراسان شمالی دفترچه بیمه سلامت اضافی دریافت کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی این مطلب را در جمع خبرنگاران بیان کرد و در خصوص این که از سوی برخی افراد اعلام می شود که دفترچه بیمه سلامت بی ارزش شده است، این موضوع را رد کرد و افزود: دفترچه بیمه سلامت کم ارزش نشده بلکه ارزش آن بیشتر هم شده است و می توانیم به جرئت بگوییم پرداختی های سال 97 نسبت به سال های قبل بیشتر شده است به گونه ای که مطالبات گروه پزشکان و داروسازان تا پایان مردادماه و گروه پاراکلینیک هم تا پایان تیرماه پرداخت شده است.

«رعنایی» با اشاره به پیشینه بیمه سلامت همگانی در سال 92-91 اظهارکرد:  آن موقع  برخی افرادی که بیمه دیگری هم داشتند دفترچه بیمه سلامت همگانی نیز دریافت و از ضعف ارتباطی بیمه گرها در آن موقع استفاده کردند.وی از اجرای طرح استحقاق خدمات بیمه ای در بیمارستان های استان طی امسال خبر داد و اظهارکرد: در راستای اجرای این طرح و با ارائه کد ملی بررسی های لازم درباره این که شخص از سوی کدام سازمان بیمه گر، بیمه شده است، انجام می شود.

وی همچنین به اجرای طرح نسخه نویسی به صورت الکترونیک از اسفندماه امسال در یکی از شهرستان های استان اشاره کرد و گفت: این طرح به طور پایلوت در کرمان اجرا می شود  و قرار بر این است طبق آمادگی دانشگاه علوم پزشکی اسفراین در این شهرستان نیز اجرا شود.

وی در خصوص اجرای طرح پزشک خانواده نیز بیان کرد: قرار بر این است این طرح از سال آینده با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در این استان اجرا شود.

رعنایی همچنین از برگزاری مسابقه رویداد هم اندیشی بیمه سلامت خبر داد و گفت: این مسابقه حول 6 محور برگزار می شود که افراد می توانند ایده های خود را اعلام کنند.وی با اشاره به فعالیت سامانه ارتباطی این سازمان اظهارکرد: امسال سامانه 1666 به منظور ایجاد پل ارتباطی بین سازمان و بیمه شدگان راه اندازی شد که به صورت روزانه فعال است

 

نظر شما