توزیع ۵۲۵۰ حلقه لاستیک درخراسان شمالی

۱۳۹۷/۰۹/۲۶ - ۱۳:۴۱:۵۳
کد خبر: ۷۸۸۹۴۳
توزیع ۵۲۵۰ حلقه لاستیک درخراسان شمالی
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت:تاکنون پنج هزار و 250 حلقه لاستیک میان رانندگان ناوگان سنگین در استان توزیع شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، علی اصغر بدیعی مقدم  در نشست خبری درجمع خبرنگاران اظهار داشت: این رقم معادل 65 درصد از برنامه ها است گفت: راننده به ازای هر دستگاه ناوگان، یک جفت لاستیک دریافت می کند و تلاش داریم تا با هم افزایی سازمان صنعت، معدن و تجارت، تمام رانندگان از لاستیک بهره مند شوند.

بدیعی مقدم افزود:نصب 12 دستگاه دوربین ثبت تخلف در جاده های استان در دستور کار است که با نصب آنها تعداد دوربین های ثبت تخلف جاده ای به 34 دستگاه خواهد رسید.

به گفته وی نصب دوربین های ثبت تخلف و راه اندازی سامانه های هوشمند در جاده ها به منظور ارتقای ایمنی سفرها در دستور کار است و تلاش داریم تا با استفاده از این فناوری ها به کاهش حادثه های ترافیکی کمک کنیم.

بدیعی مقدم گفت: کمربند شمالی یک باند را چند سال قبل بهره‌برداری کردیم و باند دوم آن نیز در بحث آسفالت آماده است و تقاطع بابا امان تکمیل است و همچنین تقاطع به سمت تهران مقداری کار دارد و با شرایطی که ایجادشده قابل بهره‌برداری است به شرطی که تابلو علائم نصب شود.

وی با اشاره به باند بجنورد به سمت جنگل گلستان بیان کرد: با توجه به مسئولیتی که داریم سعی می‌کنیم برای تکمیل باند دوم محور بجنورد جنگل گلستان کمک کنیم و از ۶۶ کیلومتری که از این محور استفاده می‌شود احداث ۱۵ کیلومتر را انجام دادیم و از ۷۰ درصد آسفالت باقی‌مانده روکش آسفالت آن را راهداری انجام داده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی با اشاره به اینکه اکنون 66 کیلومتر از این مسیر به صورت چهارخطه زیر بار ترافیک است و حدود 70 کیلومتر باقی مانده است گفت: 15 کیلومتر انتهایی رشد کمی دارد و مابقی تا 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

بر اساس این گزارش، از 26 آذر که به عنوان روز حمل و نقل است تا اول دی که روز راهدار است، به عنوان هفته حمل و نقل و راهداری نام گذاری شده است.

طول راه های خراسان شمالی بدون احتساب راه های روستایی، یکهزار و 343 کیلومتر است که 1,54 درصد از راه های کشور را به خود اختصاص داده است.

اکنون 166 کیلومتر بزرگراه، 432 کیلومتر راه اصلی و 745 کیلومتر راه فرعی در این استان وجود دارد.

طول راه های روستایی استان هم چهار هزار و 654 کیلومتر است که 3,6 درصد از راه های روستایی کشور را دارد و در رتبه 13 کشورهای استان قرار گرفته است.

طول راه های شریانی استان 637 کیلومتر است که 1,8 از راه های شریانی کشور را به خود اختصاص داده است.

وی در ادامه افزود: 4 هزار کامیون در سطح استان وجود دارد که سالانه میزان 3 میلیون تن بار را جابجا می‌کنند. همچنین در مرحله اول توزیع لاستیک‌ها توانستیم به هر یک از کامیون‌داران یک جفت لاستیک بدهیم که این کار را در مرحله دوم توزیع لاستیک آسان‌تر کرده است. همچنین بیمه تکمیلی کامیون‌داران به صورت منظم توسط شرکت‌های حمل و نقل پرداخت می‌شود.

بدیعی مقدم با بیان اینکه تعداد لاستیک‌های تولیدی در کشور پاسخگوی کامل نیازها نیست تصریح کرد: این امر باعث شده تا بخشی از لاستیک‌ها از خارج از کشور وارد شود که به دلیل مسائل ارزی و مالی قدری به مشکل خورده است اما امیدواریم با ایجاد کارخانه لاستیک در استان بخش زیادی از این مشکل مرتفع گردد.

 

نظر شما