انعقاد تفاهم نامه همکاری دانشگاه علمی کاربردی و استانداری خراسان شمالی

۱۳۹۷/۰۹/۲۷ - ۱۳:۰۵:۵۶
کد خبر: ۷۸۹۳۴۷
انعقاد تفاهم نامه همکاری دانشگاه علمی کاربردی و استانداری خراسان شمالی
در دیدار رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان شمالی تفاهم نامه همکاری بین این دانشگاه و استانداری به منظور ایجاد دو مرکز آموزشی برای پرورش اسب اصیل ترکمن و فرش دستباف منعقد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، مجید پورعیسی در این دیدار اظهار داشت: خراسان شمالی دارای توانمندی های فراوانی در بخش های فرش دستباف و پرورش اسب اصیل ترکمن است که با برندسازی آن، ارزش افزوده زیادی  نصیب تولید کنندگان خواهد شد و اقتصاد استان توسعه می یابد.

وی افزود: عمده اشتغال استان در بخش های کشاورزی و خدمات است که به دلیل عدم بهره مندی از دانش روز جدید این بخش ها دارای ارزش افزوده پایینی هستند.

وی تصریح کرد: بنده اعتقاد دارم با اجرایی و عملیاتی شدن این تفاهم نامه و ورود حوزه دانش کاربردی به استان بخشی از ناکارآمدی های اقتصادی استان در حوزه های کشاورزی و خدمات برطرف می شود و برای تحقق این هدف از افراد کارآفرین باید بهره مند شویم.

در این دیدار رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور هم اظهار داشت: سیاست کلی این دانشگاه در کشور انقباضی است و تنها در چند استان مانند خراسان شمالی برای توسعه رشته های جدید به شکل محدود اقدام می کنیم.

محندحسین امید افزود: آمادگی داریم متناسب با برنامه توسعه استان در افق ۱۴۰۴ برای تهیه و اجرای طرح نیازسنجی آموزشی، شغلی و مهارتی در بخش های مختلف توسعه ای استان اقدام کنیم. وی ادامه داد: تاکید ما برای ایجاد مرکز آموزش مهارت پرورش اسب و فرش دستباف وجود بخش خصوصی و شرکت های تعاونی است که دانشجویان بتوانند در کارگاه های مرتبط مهارت های لازم را آموزش ببینند. 

فرشته دستپاک رئیس مرکز ملی فرش ایران هم در این دیدار گفت: فرش دستباف تنها هنر صنعتی است که با گذر زمان ارزش افزوده آن بالا می رود و جزو سه کالای اول غیر نفتی در بخش صادرات کشور است. وی افزود: فرش ترکمنی دویدوخ، فرش کردی و سفره کردی خراسان شمالی ثبت جهانی شده اند لذا تاکید دارم این استان باید از ظرفیت های موجود برای توسعه اقتصادی به خوبی بهره مند شود.

 

نظر شما