معرفی صنایع دستی خراسان شمالی در موزه امیر شهر سمنان

۱۳۹۷/۰۹/۲۷ - ۱۳:۲۳:۵۷
کد خبر: ۷۸۹۳۶۹
معرفی صنایع دستی خراسان شمالی در موزه امیر شهر سمنان
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی با اشاره به اهدای دو اثر فاخر صنایع دستی استان به موزه امیر شهر سمنان، گفت: صنایع دستی استان در این مخوزه معرفی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، علی عابدی گفت: سالانه حجم زیادی از زائران و گردشگران برای رسیدن به مقصد زیارتی و یا سیاحتی خود از خراسان شمالی عبور می کنند که برای ماندگاری آنان در استان و جذب گردشگر باید استان را در دیگر نقاط کشور بیشتر معرفی کنیم.

عابدی تصریح کرد: در حاشیه نشست معاونان صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور که 22 و 23 آذرماه جاری در سمنان برگزار شد، دو اثر فاخر صنایع دستی استان شامل گلیم سفره کردی و چاروق به موزه امیر شهر سمنان اهدا شد.

وی با بیان اینکه بجنورد در رشته گلیم سفره کردی در جمع ۷ شهر ملی صنایع‌دستی کشور قرار دارد، افزود: چاروق یا پاپوش یکی از صنایع‌‌ دستی منحصر به فرد منطقه خراسان شمالی در کشور است که جزو تولیدات چرمی و دست دوز محسوب می شود.

وی همچنین با اشاره به نشست هم اندیشی معاونان صنایع دستی کشور در سمنان عنوان کرد: هدف از برگزاری این نشست بررسی عملکرد استانها، بررسی برنامه های پیش رو و مشکلات و موانع در راه توسعه صنایع دستی و هدف گذاری برای سال آینده بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز