۳۰ الی ۳۵ درصد جمعیت شهر بجنورد حاشیه نشین هستند

۱۳۹۷/۰۹/۲۸ - ۱۲:۲۰:۱۸
کد خبر: ۷۸۹۷۴۴
۳۰ الی ۳۵ درصد جمعیت شهر بجنورد حاشیه نشین هستند
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: 30 الی 35 درصد جمعیت شهر بجنورد ، مرکز استان خراسان شمالی حاشیه نشین هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، علیرضا مصطفی زاده اظهار داشت: 30 الی 35 درصد (70 هزار نفر) از جمعیت ساکن در شهر بجنورد که تقریباً  217 هزار نفر جمعیت می باشد در محلات حاشیه نشین ساکن هستند .

وی به برنامه ششم توسعه در بحث محلات هدف بازآفرینی اشاره کرد و افزود:در این برنامه باید 270 محله در کشور تحت پوشش این محلات قرار گیرند که از این تعداد 39 محله در استان ما قرار دارند.

مصطفی زاده اضافه کرد: در سال 96 ،7 محله به مساحت تقریباً 300 هکتار با اعتبار 30 میلیارد ریال و با 80 درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است و مقرر است در سال  97 تعریف پروژه در 7 محله براساس برنامه های اقدام مشترک که توسط فرمانداران شهرهای بجنورد ،شیروان و اسفراین باید ارائه شود اقدام گردد.

وی به بحث سکونتگاههای غیررسمی استان اشاره کرد و افزود: در شهر بجنورد 520 هکتار سکونتگاهای غیر رسمی داریم و این در حالی است که کل مساحت محدوده شهر بجنورد تقریباً 3 هزار هکتار است و تراکم نفر در هر هکتار 140 نفر است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی اظهار کرد: دربرنامه ای که توسط وزارت راه و شهرسازی در خصوص قیر داشتیم در سال 96 ،حدود 350 تن قیر و در سال 97، تقریباً 1126 تن قیر در دستور کار قرار داریم که صرف آسفالت، بهسازی و نوسازی محلات هدف استان خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز