تاکیدات استاندار خطاب به فرمانداران خراسان شمالی

۱۳۹۷/۱۰/۰۱ - ۰۷:۴۸:۳۰
کد خبر: ۷۹۰۵۳۷
تاکیدات استاندار خطاب به فرمانداران خراسان شمالی
استاندار و مقام عالی دولت تدبیر و امید در خراسان شمالی در نشستی با فرمانداران شهرستان های هشتگانه این استان ضمن بیان مشی کاری و مدیریتی خود، دستورات موکدی خطاب به آنان صادر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، محمدعلی شجاعی در این نشست با بیان این که فرماندار، نماینده عالی دولت در شهرستان است، تصریح کرد: به همین دلیل صفر تا صد مسئولیت حوزه های مختلف در شهرستان با فرماندار است.

وی با افزودن این که وظیفه شما بیان مشکل نیست، بلکه حل مشکلات است، اضافه کرد: روسای ادارات شهرستان ها هم باید در برابر فرمانداران پاسخگو باشند و بدانند استان به کارگاه کار شبانه روزی تبدیل شده است. 

دکتر شجاعی از فرمانداران خواست نکات مدنظر درخصوص سند توسعه استان را ارایه دهند و افزود: سند ظرفیت های توسعه ای شهرستان ها را هم تا پایان هفته ارائه دهید. 

استاندار با اشاره به اهمیت بخش خصوصی و لزوم تقویت بنیه های اقتصادی استان و گسترش مراودات برای جذب سرمایه ها گفت: نگاه ها را بزرگ کنید و گام ها را بلند بردارید و در پی گسترش ارتباطات داخلی و خارجی برای بازاریابی محصولات، جذب سرمایه و ثروت آفرینی برای مردم باشید.

شجاعی از فرمانداران خواست منضبط، جدی و با برنامه باشند و اولویت های شهرستان ها را تعیین کنند و گفت: اگر کسی از شهرستان برای شکایت و پیگیری کار خود به مرکز استان بیاید، نشانه بی توجهی مدیران به مطالبات مردم آن منطقه است. وی تقویت حضور فرمانداران در بازار و اجتماعات مردمی را ادامه داد: مرتب در بازار حضور یابید و گرانفروشان را نبخشید، چون در حق مردم ظلم می کنند.

استاندار تصریح کرد: اولویت نخست فرمانداران، معیشت مردم و سفره آن هاست و درباره حقوق معوق کارگران حساسیت فراوان به خرج دهید. شجاعی هم چنین از فرمانداران خواست، شرکت های عمران و سرمایه گذاری شهرستان ها را با مشارکت و سهیم کردن مردم، فعال و عقب ماندگی شهرستان های خود در جذب تسهیلات اشتغال را هم سریع جبران کنند.

وی تسهیل بروکراسی اداری و ایجاد فضای امن برای سرمایه گذاران را هم مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: ضمن احترام به همه اجزای حاکمیت به خصوص نمایندگان مجلس و تفکیک وظایف، باید به دور از هرگونه سمت و سو، در قالب یک تیم برای مردم کار کنیم.

در این نشست، مجید پورعیسی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار هم با ذکر آماری از وضعیت جذب تسهیلات اشتغال در شهرستان ها، لزوم ایجاد یا تقویت پنجره واحد سرمایه گذاری و حضور فرمانداران در کارگروه های متناظر اقتصادی را گوشزد کرد.

محمود ثمینی سرپرست معاونت سیاسی استانداری هم ضرورت برگزاری مستمر جلسات با احزاب و گروه های مرجع و رسانه ای در شهرستان ها را مورد اشاره قرار داد و اتخاذ تدابیر پیشگیرانه درخصوص مسائل اجتماعی و امنیتی احتمالی را خواستار شد.

نظر شما