گردشگری از پیشران های توسعه خراسان شمالی است

۱۳۹۷/۱۰/۰۱ - ۱۳:۲۰:۵۴
کد خبر: ۷۹۰۸۰۵
گردشگری از پیشران های توسعه خراسان شمالی است
استاندار خراسان شمالی در دیدار مدیرعامل صندوق حفظ و احیای آثار تاریخی کشور، حوزه گردشگری را از پیشران های توسعه این استان خواند و گفت: تمام توان و هنر کاری ما باید تبدیل داشته ها و توانمندی های استان به فرصت های شغلی و ایجاد درآمد باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا،دکتر شجاعی در این دیدار اظهار داشت: در گام نخست باید تمام تلاش و اهتمام ما معرفی فرصت ها و داشته های استان باشد تا با جذب گردشگردان مختلف بتوانیم از این ظرفیت ها کسب درآمد داشته باشیم.

وی ادامه داد: موقعیت خراسان شمالی به لحاظ جغرافیایی به گونه ای است که سالانه مسافران و زائران داخلی و خارجی فراوانی از محورهای ارتباطی این استان عبور می کنند و باید با برنامه ریزی مناسب بخشی از این مسافران جذب استان شوند.
دکتر شجاعی با بیان این که نگاه مردم خراسان شمالی به فعالیت های فرهنگی مطلوب است، تصریح کرد: نیروی جوان و فعال در استان وجود دارد اما درآمد این افراد بالا نیست و ما باید تلاش کنیم توان و ساعت کاری آنان به ارزش افزوده بالا تبدیل شود. وی افزود: بناهای تاریخی استان باید احیا و به عنوان سرمایه های تاریخی به خوبی حفظ و نگهداری شود و تاکید می کنم انجام یک پروژه باید کامل باشد تا سرمایه گذار برای ادامه حضور در استان تمایل داشته باشد.

گفتنی است؛ دکتر جانفشان مدیرعامل صندوق احیاء و بهره برداری از بناهای تاریخی و فرهنگی کشور طی سفر دو روزه خود به خراسان شمالی در نشست های جداگانه ای با استاندار، شهردار و اعضای شورای شهر بجنورد دیدار و گفتگو داشت و همچنین از ابنیه تاریخی رباط قره بیل، مجموعه تاریخی عمارت مفخم و آیینه خانه، محوطه بنای سنگی اسپاخو بازدید کردند.

همچنین نمایشگاه «جشنواره ملی عکس بناهای تاریخی؛ احیاء» با حضور مدیرعامل صندوق احیاء و بهره برداری از بناهای تاریخی و فرهنگی کشور در محل نگارخانه فرهنگسرای شهروند افتتاح شد و تا 5 دی ماه جاری پذیرای بازدیدکنندگان و علاقه مندان است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز