سرپرست معاونت سیاسی استانداری:

مبادی بیسوادی در خراسان شمالی مسدود شود

۱۳۹۷/۱۰/۰۴ - ۰۹:۱۱:۳۰
کد خبر: ۷۹۲۰۴۶
مبادی بیسوادی در خراسان شمالی مسدود شود
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی گفت: باید تلاش کنیم تا مبادی بیسوادی و ترک تحصیل دانش آموزان پیش از اتمام دوره ابتدایی، مسدود شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، محمود ثمینی در شورای پشتیبانی سوادآموزی استان اظهار داشت: تلاش های ما برای با سواد کردن افراد در حالیست که هنوز شاهد بیسوادی و ترک تحصیل دانش آموزان در دوره ابتدایی هستیم.

وی تصریح کرد: باید بخشی از توان و اعتبار مبارزه با بیسوادی، به مسدود کردن مبادی بیسوادی اختصاص یابد که البته باید در سطح کشور در این باره اقدام شود.

ثمینی با تاکید بر این که سوادآموزی متعلق به یک دستگاه و اداره نیست، افزود: همه در این زمینه نقش دارند و باید آموزش و پرورش را در امر سوادآموزی تقویت کنیم. وی خاطرنشان کرد: نبود آمار دقیق از بیسوادان و خوداظهاری افراد در سرشماری نفوس و مسکن مانعی برای برنامه ریزی و حل مشکل بیسوادی است که در طرح سرشماری، اعلام بیسوادی به شکل خوداظهاری ثبت می شود و مدرکی دال بر باسواد و یا بیسواد بودن فرد مطالبه نمی شود که این ایراد است.

ثمینی افزود: فعلا مرجع قابل استناد در زمینه آمار بیسوادان، آموزش و پرورش است و برخی نهادها و ادارات همچون دانشگاه علوم پزشکی، کمیته امداد، بهزیستی و ثبت احوال هم می توانند در این باره کمک کار باشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز