ممنوعیت خرید و فروش هرگونه موادغذایی با عناوین گروه ، کانال و اپلیکیشن های متعدد در فضای مجازی

۱۳۹۷/۱۰/۱۰ - ۱۲:۳۰:۳۵
کد خبر: ۷۹۴۴۳۵
ممنوعیت خرید و فروش هرگونه موادغذایی با عناوین گروه ، کانال و اپلیکیشن های متعدد در فضای مجازی
خرید و فروش هرگونه موادغذایی با عناوین گروه ، کانال و اپلیکیشن های متعدد در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی غیر مجاز و ممنوع است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، مدیر گروه سلامت محیط و کار دانشگاه با اعلام این خبر گفت : با توجه به اینکه ممکن است افراد متفرقه ای که سلامت آن ها تایید نشده در فرایند تهیه و توزیع غذا دخالت کنند و به دلیل اینکه این فعالیت جزء مشاغل خانگی نیز محسوب نمی شود ، امکان بازرسی برای بازرسان بهداشت محیط مقدور نیست ، لذا هرگونه فعالیت در این خصوص ممنوع است.

مهندس " علیرضا نوروزیان " در خصوص تهیه غذاهای خانگی که در فضای مجازی به فروش می رسد هشدار داد و افزود : عواملی از قبیل مشخص نبودن محل تهیه و پخت و پز و رعایت نکردن مسائل بهداشتی در محیط تهیه غذا و سایر مسائل بهداشتی از سوی این فروشندگان مجهول المکان در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی ممکن است  موجب بروز مشکلات و بیماری های ناشی از آن شود، لذا از کلیه شهروندان تقاضا می شود به جهت حفظ سلامتی خود و خانواده از تهیه غذا و هرگونه مواد غذایی از شبکه های مجازی اکیدا خودداری کنند.

این مسئول یادآور شد : تاکنون هیچ مجوزی تحت عنوان سفارش غذای خانگی و موارد مشابه به صورت مجازی در استان صادر نشده است و راه اندازی اپلیکیشن های سفارش غذای خانگی موجود در سطح استان نیز غیرقانونی می باشد.

وی با بیان اینکه در صورت اطلاع از مراکز غیرمجاز تهیه و عرضه غذا بازرسان ما با آن ها برخورد خواهند نمود ، تاکید کرد : شماره ۱۹۰ به صورت شبانه روزی آمادگی پاسخویی به شکایات را دارد و مردم می توانند هرگونه اقدام به فروش غذای خانگی بخصوص در فضای مجازی را با تماس به این سامانه اطلاع دهند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز