جذب ۳ میلیارد تومان از تسهیلات اشتغال‌زایی مناطق محروم و روستایی در استان خراسان شمالی

۱۳۹۷/۱۰/۱۱ - ۱۳:۵۵:۱۹
کد خبر: ۷۹۴۹۶۷
جذب ۳ میلیارد تومان از تسهیلات اشتغال‌زایی مناطق محروم و روستایی در استان خراسان شمالی
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان خراسان شمالی گفت: طی ۹ ماهه امسال سه میلیارد و ۳۴۰ میلیون تومان از اعتبارات اشتغال روستایی و مناطق محروم مددجویان این استان جذب‌شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، مهدی پور رمضانی با اشاره به تخصیص بودجه اشتغال‌زایی مددجویان این استان در سال ۹۷، گفت: اولویت مهم کمیته امداد برای رفع محرومیت استان، اشتغال‌زایی است و بر این اساس تاکنون اقدامات چندجانبه‌ای با بانک‌ها و دستگاه‌های مرتبط به انجام رسیده تا زمینه پرداخت تسهیلات با سود کم به متقاضیان از سوی کمیته امداد فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه طی سال ۹۷ برای ایجاد اشتغال مددجویان این نهاد ۱۳۲ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه اختصاص‌یافته است، گفت: ۱۴ میلیارد تومان این بودجه از محل منابع داخلی کمیته امداد این استان و ۳۰ میلیارد تومان آن نیز از محل تسهیلات بانکی در نظر گرفته‌شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان با یادآوری اینکه ۸۶ میلیارد تومان از این اعتبار تنها برای مناطق محروم و روستاهای استان پیش‌بینی‌شده است، خاطرنشان کرد: تاکنون سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از این اعتبار جذب‌شده است.

مهدی پور رمضانی یادآور شد: این نهاد طی سال گذشته در جذب اعتبارات اشتعال‌زایی مددجویان تحت حمایت با همکاری فرمانداران، مدیران و مسئولان مرتبط، رتبه خوبی را در کشور کسب کرد که امیدواریم امسال نیز شاهد این همکاری باشیم.

وی ادامه داد: افراد روستایی مستعد اشتغال می‌توانند طرح خود را به‌عنوان طرح محرومیت‌زدایی و اشتغال‌زایی به کمیته امداد معرفی کنند که بعد از تصویب و بررسی، در چارچوب حمایت از طرح‌های کوچک و زودبازده تسهیلات دریافت کنند.

وی در ضمن ابراز امیدواری نسبت به همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات در سال جاری، بیان کرد: امیدواریم امسال هم با مساعدت بانک‌های عامل شاهد تحقق ۱۰۰ درصدی جذب منابع ابلاغی به بانک‌های عامل استان باشیم.

 

نظر شما