بیماری قلبی در صدر ماموریت های اورژانس ۱۱۵در استان طی ۹ ماهه گذشته

۱۳۹۷/۱۰/۱۲ - ۰۹:۲۶:۱۳
کد خبر: ۷۹۵۲۰۰
بیماری قلبی در صدر ماموریت های اورژانس ۱۱۵در استان طی ۹ ماهه گذشته
بیماری قلبی با یک هزار و 745 ماموریت (شهری و جاده ای ) در صدر ماموریت های اورژانس 115 در 9 ماه گذشته بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، رئیس سازمان اورژانس و مدیر حوادث دانشگاه با بیان این مطلب گفت : 20 هزار و 465 ماموریت طی 9 ماه توسط اورژانس انجام شده است که از این تعداد  14 هزار و 810 ماموریت غیر تصادفی و 5 هزار و 655 ماموریت مربوط به تصادفات بوده است. 

دکتر « تقی دولت آبادی » تصریح کرد : در ماموریت های غیر تصادفی 9 هزار و 598 نفر به بیمارستان اعزام و 930 نفر در محل درمان شدند و در ماموریت های تصادفی 6 هزار و 704 نفر به بیمارستان اعزام و 115 نفر در محل درمان شده اند.

این مسئول افزود : بعد از بیماری قلبی ، هزار و 49 مورد سقوط ، 804 مورد تشنج ، 793 مورد بیماری تنفسی و 666 مورد مسمویت جزء بیشترین ماموریت های اورژانس طی این مدت بوده است.

وی در پایان با اشاره به اینکه بیماری های قلبی جزء شایع ترین علل مرگ و میر در کشور است ،تاکید کرد : افراد با افزایش آگاهی در زمینه عوامل خطر ساز بیماری های قلبی و کنترل آن و شناخت علایم حملات قلبی می توانند کمک بزرگی به خود و سایرین کنند.

دکتر « دولت آبادی » یادآورشد : در صورت مواجه شدن با بیمار قلبی از جابجایی بیمار خودداری کرده و بلافاصله با اورژانس 115 تماس بگیرید و توصیه های مرکز پیام را قبل از رسیدن آمبولانس بر بالین بیمارقلبی انجام دهید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز