با رضایت اولیای دم؛

قاتلی را در بجنورد دار زدند اما زنده ماند

۱۳۹۷/۱۰/۱۷ - ۱۳:۲۱:۵۱
کد خبر: ۷۹۶۹۹۶
قاتلی را در بجنورد دار زدند اما زنده ماند
قاتلی که حکم اعدامش صادرشده بود با رضایت اولیا دم در پای چوبه دار و پیش از اجرای حکم قصاص در زندان مرکزی بجنورد بخشیده شد و از اعدام نجات یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، مرد ۴۷ ساله محکوم به قصاص نفس پس از ۸ سال تحمل حبس در زندان مرکزی بجنورد و تأیید حکم قصاص وی در دیوان عالی کشور نهایتاً در صبحگاه سیزدهمین روز از دی‌ماه و پس از طی شدن مراحل قانونی اجرای حکم در یک قدمی چوبه دار قرار گرفت.

اما این بار با رضایت اولیای دم ، تلاش‌ها و اهتمام معتمدان محلی، کمیته صلح و سازش زندان و مسئولان قضایی استان در راستای اخذ رضایت از شکات و ترغیب آنان به عفو و گذشت بی پاسخ نماند و نهایتاً لذت و شیرینی عفو و گذشت بر تلخی انتقام پیشی گرفت و اولیاء دم درنهایت بزرگواری قاتل پدر خود را مورد عفو و بخشش قراردادند و از اجرای حکم قصاص گذشت نمودند.

پژمان پروین مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی خراسان شمالی ضمن تأیید این خبر، عفو و گذشت را سلوک بندگان خداوند دانست و گفت: در راستای گسترش فرهنگ صلح و گذشت در زندان‌های استان اقدام به ایجاد کمیته صلح و سازش نموده‌ایم تا با کمک اعضای این کمیته و بهره جستن از جایگاه معتمدان محلی و مسئولان این اقدام ارزشمند را عملیاتی و اجرایی نماییم.

وی با اشاره به اعلام رضایت برای ۱۲ محکوم به قصاص نفس در سال گذشته در زندان‌های خراسان شمالی، تقویت واحدهای مددکاری و کمیته صلح و سازش را از مهم‌ترین برنامه‌های حمایتی در زندان‌های استان بیان کرد و افزود: ضمن توصیه به گسترش این اقدام ارزشی در جامعه اسلامی از بخشش و گذشت به‌عنوان پلی برای رسیدن به آرامش ذکر کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز