ضرب الاجل فرماندار اسفراین:

تهیه لیست و برچیده شدن بساط بخاری های نفتی در مدارس عشایری و روستایی

۱۳۹۷/۱۰/۱۷ - ۱۲:۲۷:۴۲
کد خبر: ۷۹۷۰۹۴
تهیه لیست و برچیده شدن بساط  بخاری های نفتی در مدارس عشایری و روستایی
فرماندار اسفراین به دستور اکید استاندار خراسان شمالی مبنی بر جمع آوری بخاریهای نفتی از مدارس سطح استان، ضمن دستور ضرب الاجل برای تهیه لیست مدارس روستایی وعشایری دارای بخاری نفتی اعلام کرد : یکی از دغدغه های اصلی مدیران باید توجه به توسعه زیرساخت‌ها از جمله استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی در مدارس اولویت سازمان نوسازی و آموزش و پرورش باشد و در این راستا استاندار محترم ، دستور تامین اعتبار لازم را صادر نموده است تا کار هرچه سریع تر انجام شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، طاهر رستمی یادآور شد: مدیران باید با بهره گیری از این اعتبار سریعا نسبت به استاندارد سازی مدارس به خصوص در زمینه گرمایشی اقدام کنند و برای این منظور شرکت گاز تا پایان هفته نسبت به علمک گذاری مدارس فاقد انشعاب اقدام نماید.

رستمی برلزوم توجه به سلامت و امنیت دانش‌آموزان از سوی مدارس تاکید کرد و گفت : اولویت برچیده شدن بخاری های نفتی در مدارس شهرستان در ابتدا به مدارس روستایی در دورافتاده ترین نقطه شهرستان داده می شود.

فرماندار اسفراین تاکید کرد: بخشداران و ادارات ضمن تهیه لیست هماهنگ به منظور انجام سریع تر فرایند کار با تیم نظارتی و نمایندگان معرفی شده از سوی فرمانداری، گاز ، برق و آموزش و پررورش هماهنگی و همکاری لازم را داشته باشند .

وی ادامه داد: برای این منظور هر دستگاه مرتبط،  یک نفر نماینده تام الاختیار خود را تا فردا به این فرمانداری اعلام نماید .

طاهر رستمی همچنین بر لزوم معرفی و اعلام دقیق محله های عشایری از سوی امور عشایری با هماهنگی بخشداران  به فرمانداری تاکید کرد .

فرماندار اسفراین با تعریف سرانه برق رسانی برای هر خانوار  در روستا دستورات لازم به منظور بررسی مدارس فاقد شبکه برق رسانی را صادر کرد .

وی در خصوص برق رسانی به روستاهای فاقد برق خاطرنشان کرد: طبق لیست احصاء شده ، از روستاها و آبادی های دارای کد آبادی با حضور نماینده شرکت برق و بخشداریها بازدید شود و سریعا نتیجه بازدید به  فرمانداری و شرکت برق استان به منظور برآورد اعتبارات و اجرای اقدامات بعدی اعلام گردد.

رستمی همچنین در خصوص تأمین برق شهرک روستای الست نیز دستور داد:  تا دو هفته آینده اداره برق نسبت به تأمین برق با همکاری بخشداری و دهیاری اقدام  کند و برای شهرک روستاهای بام و زاری نیز از طریق شرکت برق استان پیگیریهای لازم انجام شود.

گفتنی است محمد علی شجاعی استاندار خراسان شمالی در جلسه شورای اداری شهرستان فاروج بر لزوم جمع آوری بخاریهای نفتی تا 12 بهمن ماه سال جاری تاکید کرد.

همچنین مدیرکل نوسازی مدارس خراسان شمالی یک هزار و 200 کلاس با بخاری نفتی و یک هزار و200 کلاس نیز با بخاری گازی گرم می شوند که بر اساس استانداردسازی مدارس، این بخاری ها باید برچیده شوند. و از یک هزار و 200 بخاری نفتی موجود دراستان، تاکنون 400 دستگاه بخاری هرمتیک خریداری شده که 100 دستگاه وارد استان و نصب شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز