دبیر شورای عالی ترافیک در بجنورد:

خراسان شمالی باید توجه بیشتری به حمل و نقل عمومی داشته باشد

۱۳۹۷/۱۰/۱۸ - ۰۸:۱۰:۰۱
کد خبر: ۷۹۷۳۸۳
خراسان شمالی باید توجه بیشتری به حمل و نقل عمومی داشته باشد
دبیر شورای عالی ترافیک کشور با تاکید بر این که خراسان شمالی باید توجه بیشتری به حوزه حمل و نقل عمومی داشته باشد، گفت:به تمامی روسای شورای ترافیک شهرستان ها، فرمانداران و شهرداران تاکید می کنیم که موضوع حمل و نقل عمومی را جدی بگیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا،پوریا محمدیان در نشست هماهنگی شورای ترافیک استان اظهار داشت:باید با اعتبارات شهرداری ها به حوزه حمل و نقل توجه ویژه ای شود که البته تسهیلاتی در بودجه 98 درنظر گرفته شده اما برای بازسازی است، نه خرید.

وی افزود:  خراسان شمالی می تواند از این اعتبارات برای بازسازی ناوگان حمل و نقل خود استفاده کند تا مشکلات این حوزه کاهش یابد.

محمدیان خاطرنشان کرد:بخش اعظم اعتبارات باید به حمل و نقل عمومی اختصاص یابد تا ناوگان اتوبوسرانی این استان تقویت شود. وی تصریح کرد:باید یکی از برنامه ریزی های این استان برای افق 1400 راه اندازی  اتوبوس های تندرو باشد که البته خراسان شمالی تاکنون اقدامات شاخصی را انجام داده که قابل تقدیر است.

محمدیان اظهار داشت: کاهش سالانه 10 درصد تصادفات و 31 درصدی تعداد تلفات باید به عنوان برنامه سالانه این حوزه مورد توجه قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی هم در این نشست با اشاره به این که استان دارای 173 کیلومتر بزرگراه، 433 کیلومتر راه اصلی و 745 کیلومتر راه فرعی است، گفت: این استان در مقایسه با میانگین کشوری، یک درصد سهم بزرگراه ها، 1.7درصد راه های اصلی و 1.7 هم راه های فرعی را داراست.

رضا رجب زاده افزود: گسترش تردد با دوچرخه، طرح جامع ترافیک در بجنورد و اصلاح الگوی فرهنگی تردد از جمله برنامه های کاهش ترافیک است.

نظر شما