معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی:

تاکید بر نگاه محتوایی به فعالیت های کتاب و کتابخوانی/ بهره مندی از همه ظرفیت ها برای ترویج فرهنگ مطالعه

۱۳۹۷/۱۰/۱۹ - ۰۸:۰۸:۴۱
کد خبر: ۷۹۷۸۴۹
تاکید بر نگاه محتوایی به فعالیت های کتاب و کتابخوانی/ بهره مندی از همه ظرفیت ها برای ترویج فرهنگ مطالعه
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی، بر نگاه محتوایی به فعالیت های حوزه کتاب و کتابخوانی در استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، محمود ثمینی در جلسه هماهنگی پایتخت کتاب خراسان شمالی،گفت: استان ما علی رقم تمام توانایی هایی که در حوزه فرهنگ و هنر دارد در حوزه سرانه مطالعه هم نسبت به میانگین کشوری دارای رتبه و مقام است و این امر نشان دهنده این است که برای ترویج و تعمیق  کتاب و کتابخوانی گام های مثبتی برداشته شده که می بایست این فعالیت ها تداوم و انسجام بیشتری داشته باشد.  

وی، اظهار داشت: فعالیت های حوزه کتاب و کتابخوانی بیانگر این است که انگیزه وجود دارد و نشان گر فعالیت بیشتر و زیرساخت های فراوان تر و بهتر برای اینکه بتوانند از این امر نهایت استفاده را ببرند.

ثمینی، با تاکید بر بهره مندی از همه ظرفیت های موجود در استان به منظور توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه اظهار داشت: بالاترین سرمایه ما نخگبان و مردم هستند که می بایست از این ظرفیت عظیم استفاده کنیم تا شاهد تحولی بزرگ در حوزه کتاب و کتابخوانی باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی،  همچنین بر جلب و جذب برندهای ملی  برای استان تاکید کرد و افزود: شناسایی ظرفیت ها برای توسعه و ترویج هرچه بهتر کتاب و کتابخوانی، افق دید بالاتر و وسیع تر از بحث های مهم توسعه است.  

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی هم در ادامه این جلسه، با تاکید بر تلاش هر چه بیشتر برای ترویج فرهنگ مطالعه در استان، گفت: یکی از مباحث بسیار مهم و اساسی که امروز مطرح است و به عنوان یکی از شاخص های توسعه در هر منطقه محسوب می شود موضوع فعالیت های کتاب و کتابخوانی است.

حسین فرخنده، اظهار کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سه سال گذشته طرحی را تحت عنوان طرح پایتخت کتاب ایران مطرح کرد که یکی از اهداف این امر هم ایجاد انگیزه و مشارکت و همگرایی بیشتر در انجمن ها به منظور فعالیت های کتاب و کتابخوانی می باشد.

وی، تصریح کرد: طرح پایتخت کتاب ایران، جشنواره های روستای دوستدار کتاب به منظور گام برداشتن در راستای مشارکت عمومی و اراده جمعی در استان ها، مناطق مختلف و شهرستان ها و برای ترویج فرهنگ مطالعه که در واقع ترویج آگاهی و انتشار آگاهی و آرامش در جامعه است، راه اندازی شده است.

فرخنده، با بیان اینکه کتابخوانی موجب آرامش جامعه و فرد می شود، برترویج هر چه بیشتر این مهم با مشارکت همه دستگاه های اجرایی تاکید کرد.

وی، خاطرنشان کرد: اراده ما در فرهنگ و ارشاد اسلامی این است که با همکاری و مشارکت مردمی و دستگاه های اجرایی این موضوع را بیشتر برجسته کنیم و یکی از شاخصه های استان را باید بحث کتابخوانی مطرح کنیم چرا که با کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه است که توسعه به شکل بنیادی رشد می کند.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان شمالی، به فعالیت حوزه کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و اذعان داشت: استان ما در جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب کشور سه سال به عنوان روستای برتر کتابخوان معرفی شده است که این امر به معرفی هر چه بیشتر استان و فعالیت های کتاب و کتابخوانی کمک می کند.

در ادامه این جلسه اعضا به ارائه نظرات، پیشنهادات و برنامه های خود به منظور توسعه و ترویج هر چه بیشتر کتاب وکتابخوانی پرداختند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز