معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار:

رعایت استاندارد موتورخانه ها الزامیست

۱۳۹۷/۱۰/۱۹ - ۱۳:۳۳:۰۱
کد خبر: ۷۹۸۰۸۱
رعایت استاندارد موتورخانه ها الزامیست
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی گفت: تمامی دستگاه های اجرایی ملزم به استاندارد کردن موتورخانه ها هستند و رعایت استاندارد آن به ویژه در ساختمان های در حال ساخت باید از امور واجب برای تایید ناظران و متولیان نظارتی ساختمان ها قرار گیرد.

رضا رجب زاده در چهارمین کارگروه تخصصی استانداردسازی و ارتقای کیفیت کالا و خدمات اظهار داشت: عدم استانداردسازی موتورخانه ها در آینده موجب بحران انرژی می شود بنابراین استاندارد سازی آن ضروری است.

رئیس کارگروه استانداردسازی کالا و خدمات استان افزود: استفاده از مصالح استاندارد یکی از مهم ترین و موثرترین عوامل در اقتصادی شدن امر ساخت و ساز است و در این زمینه باید تلاش شود  تا در وهله اول از تولید مصالح غیر استاندارد و بی کیفیت، جلوگیری و در سطح بازار نیز کنترل شود.

رجب زاده تصریح کرد:نظام اولویت بندی در بحث بودجه بندی باید با سازوکار خاصی مناسب سازی شود و استانداردسازی از اولویت های این نظام است. وی تصریح کرد: مهندسان ناظر در زمینه جلوگیری از  کاربرد مصالح ساختمانی غیر استاندارد و بی کیفیت نقش بسیار مهمی دارند لذا نظارت و دقت مهندسان ناظر در کنترل کیفیت مصالح مورد استفاده در ساختمان می تواند گام موثری در افزایش عمر مفید بناها و ساختمان های کشور و استان باشد.

رجب زاده خاطرنشان کرد: رعایت مدیریت مصرف انرژی در ساختمان ها و ترویج فرهنگ استاندارد، کیفیت و مدیریت مصرف انرژی واجب است .

از جمله مصوبات جلسه می توان به الزام پیاده سازی استانداردهای معیار مصرف، استانداردسازی موتورخانه ها، نحوه اجرای استانداردهای اجباری برای بتن آماده و تیرچه اشاره کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز