درخشش عکاس بجنوردی در جشنواره بین المللی خیام

۱۳۹۷/۱۰/۲۴ - ۰۸:۱۳:۵۲
کد خبر: ۷۹۹۷۴۰
درخشش عکاس بجنوردی در جشنواره بین المللی خیام
سرپرست معاونت امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، امید شکری عکاس بجنوردی در ششمین جشنواره بین المللی عکس «خیام» موفق به دریافت لوح تقدیر از سوی هیئت داوران این جشنواره شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، ابوالحسن حیدری با بیان اینکه این دوره از جشنواره در ٦ بخش با موضوعات آزاد تک رنگ، آزادرنگی، شهر، خلاق، گردشگری و تلفن برگزار شده است، گفت: ۱۴۰۸ شرکت کننده با ۱۳۴۰۹ عکس از۵۰ کشور در این جشنواره شرکت کردند.

وی، با بیان اینکه برای بخش نمایشگاهی این جشنواره ١٢٢ اثر انتخاب شده است، اظهار کرد: در میان این آثار اثر امید شکری از عکاسان به نام خراسان شمالی هم به چشم می خورد.

حیدری، زمان برگزاری نمایشگاه آثار برگزیده را از امروز تا ٢٧ دی ماه در نگارخانه خیال موسسه صبا و فرهنگستان هنر تهران اعلام کرد.

وی، اظهار کرد: جشنواره بین المللی عکس خیام تنها جشنواره داخلی زیر نظر فدراسیون بین المللی هنر عکاسی (فیاپ) است و عکس‌های راه یافته به آن ضمن ثبت در آرشیو FIAP به نام عکاس، برای دریافت القاب FIAP محاسبه خواهد شد.

ششمین جشنواره بین‌المللی عکس خیام با دبیری علی سامعی و به منظور ارتقای سطح عکاسی و گفت‌وگوی بصری میان عکاسان ایران و جهان به منظور بزرگداشت حکیم عمر خیام، توسط نمایندگی فیاپ در ایران، کلوپ عکس فوکوس، وابسته به موسسه فرهنگی هنری «خانه هنر خیام» با حضور رئیس و معاون فیاپ از کشور ایتالیا و بلژیک برگزار شد.

امید شکری، متولد ١٣٥٤ دارای مدرک تحصیلی مهندسی کشاورزی که از سال ٧٥ عکاسی را به صورت حرفه ای آغاز کرده است و تا کنون کسب رتبه نخست مطبوعات کشور"عکس خبری"، تقدیر در جشنواره بین المللی روژان، تقدیر در جشنواره تاجیکستان و کسب مقام های برتر در جشنواره های ملی را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

 

نظر شما