افتتاح اولین کانون های سلامت محله در شهرستان راز و جرگلان

۱۳۹۷/۱۰/۲۴ - ۱۳:۳۳:۳۳
کد خبر: ۸۰۰۰۰۳
افتتاح اولین کانون های سلامت محله در شهرستان راز و جرگلان
دو کانون سلامت محله در شهر راز و یک کانون در روستای تنگه ترکمن به عنوان اولین کانون های سلامت محله شهرستان راز و جرگلان بصورت همزمان افتتاح شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، در این مراسم که  با حضور معاون اجتماعی دانشگاه ، مدیر گروه آموزش و ارتقاء سلامت معاونت اجتماعی، سرپرست و جمعی از مسئولین شبکه بهداشت و درمان راز و جرگلان، معاون فرماندار شهرستان، مسئولین شوراهای اسلامی، معتمدین، روحانیون، اعضای کانون و گروه های مردمی حضور داشتند ، معاون اجتماعی دانشگاه بیان کرد : نظام سلامت کشور به تنهایی پاسخگوی ۲۵ درصد نیازهای حوزه سلامت است و برای رسیدن به سطح پوشش صد درصدی سلامت، باید تمامی نهادها و سازمان ها و همچنین افراد جامعه مشارکت داشته باشند.

دکتر "محسن شهریاری" با اشاره به اینکه آگاه سازی، آموزش و مشارکت همه جانبه مردم در ارتقا سلامت از نکات مهمی است که باید در دستور کار قرار گیرد، خاطرنشان کرد : راه اندازی کانون های سلامت محله یکی از اقداماتی است که می تواند به جامعه محور شدن سلامت کمک کند.

این مسئول افزود : کانون های سلامت محله با دستور معاونت اجتماعی وزارت بهداشت و با همکاری مشترک بین فرمانداری ، بخشداری، شهرداری ها و شبکه های بهداشت و درمان تشکیل می شوند.

" دکتر شهریاری" همچنین به وظایف این  کانون ها اشاره کرد و اظهار داشت: اعضای کانون،  نیازهای سلامت منطقه را شناسایی می کنند ، جلسات مختلفی تشکیل می دهند و در صورتی که بتوانند نیازهای سلامت منطقه را باکمک نیروهای بهداشتی رفع می کنند و اگر قادر به رفع آن نشدند، به مجمع سلامت محله ارجاع می دهند.

وی تصریح کرد: کانون سلامت در واقع محلی است برای آن که ساکنین محلات نیازهای سلامت خود را شناسایی و حل کنند و به گوش مسئولان برسانند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان راز و جرگلان نیز  ضمن تقدیر از حضور معاون اجتماعی دانشگاه و سایر مسئولین استانی و شهرستانی در این مراسم، از راه اندازی کانون سلامت محله در شهرستان ابراز خرسندی نموده و خاطرنشان کرد: تلاش بر این است که با یاری پروردگار بزرگ و مشارکت سازنده مردم عزیز و مسئولین شهرستان، تا پایان سال ۱۳۹۷ حداقل سه کانون سلامت محله در بخش غلامان و جرگلان، همچنین مجامع سلامت محله و مجمع سلامت شهرستان راز و جرگلان تشکیل گردد .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز