معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار:

فرمانداران نماینده عالی حاکمیت در شهرستان ها هستند

۱۳۹۷/۱۰/۳۰ - ۱۲:۵۳:۳۳
کد خبر: ۸۰۲۲۹۴
فرمانداران نماینده عالی حاکمیت در شهرستان ها هستند
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی گفت: فرمانداران نه تنها نماینده عالی دولت در شهرستان ها هستند بلکه نماینده عالی حاکمیت هم با تمام ظرفیت های قانونی محسوب می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، ولی الله حیاتی در نشستی با حضور فرمانداران و مدیران کل ستادی استانداری اظهار داشت:فرمانداران ظرفیت های قانونی بسیاری دارند که اگر بتوانند از تمام این ظرفیت ها به درستی استفاده کنند بخش اعظمی از مشکلات درون شهرستان ها حل خواهد شد.

وی مامور اجرای دستورات استاندار را معاونان استاندار و فرمانداران دانست و افزود:باید از تمام ظرفیت های قانونی دستگاه های اجرایی در راستای اجرای دستورات استاندار استفاده کنیم.

حیاتی تصریح کرد: فرمانداران هم چنین نوک پیکان دولت و حاکمیت در مواجهه با مسائل و مشکلات هستند که زحمات زیادی بر دوش آنان است اما آنچه که حائز اهمیت بوده، مستند سازی این زحمات و اقدامات در شهرستان هاست.

وی در ادامه سخنان خود به دو شیوه ارزیابی فرمانداران و مجموعه وزارت کشور اشاره کرد و گفت:در شیوه نخست ارزیابی که توسط حوزه بازرسی وزارت کشور به شکل سالانه انجام می شود، ملاک ارزیابی فقط عملکرد فرماندار در شهرستان نیست بلکه ارزیابی کل دولت در استان و شهرستان هاست. وی خاطرنشان کرد:این ارزیابی در حوزه های مختلف انجام می شود بنابراین مسئولیت آن نباید تنها بر دوش یک نفر باشد بلکه پیشنهاد می کنم فرمانداران یک تیم کارشناسی از حوزه های مختلف تشکیل دهند زیرا ملاک ارزیابی خود فرمانداران همین مستند سازی هاست.

حیاتی تصریح کرد:شیوه دوم ارزیابی فرمانداران، سیستم پایش سیاسی است که این مسئولیت بر عهده مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری بوده لذا اطلاعات این سامانه باید به روز باشد.

وی به موضع شورای هماهنگی برگزاری جشن های انقلاب اشاره داشت و افزود: با توجه به این که مبنای انقلاب اسلامی مردم هستند لذا جشن های انقلاب باید مردمی برگزار شود بنابراین فرمانداران ستادهای دهه فجر و شورای هماهنگی جشن های انقلاب را در شهرستان ها تشکیل دهند.

حیاتی اظهار داشت: حضور در بین مردم و بیان دستاوردهای دولت در ایام دهه فجر بسیار حائز اهمیت است بنابراین اطلاع رسانی ها به بهترین شکل انجام شود و میزهای خدمت نیز در مصلی های شهرستان ها شکل گیرد.

وی بر انتصاب بانوان در پست های مدیریتی تاکید کرد و گفت:به اعتقاد بنده هر زمانی که به مجموعه بانوان در پست های مدیریتی اعتماد کردیم موفق عمل شده زیرا بانوان بسیار دقیق، نکته بین و حساس به امور هستند بنابراین فرمانداران از ظرفیت بانوان نیز استفاده کنند.

وی گفت: مردم باید در تصمیم گیری ها دخیل باشند و تنها راه این امر هم اهمیت دادن به سازمان های مردم نهاد است؛ لذا مجوزهای لازم به این سازمان ها داده شود، چون بازوی توانمند و زبان گویای فرمانداران هستند.

حیاتی در پایان اظهار داشت:مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی امانتی بر دوش ماست که باید پاسخگو باشیم و با حضور  بین مردم درصدد حل مشکلات معیشتی و اقتصادی آنان باشیم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز