استاندار خراسان شمالی تاکید کرد؛

اجرای سند توسعه، صدور مجوزهای بی نام سرمایه گذاری و پیگیری موضوع پتروشیمی

۱۳۹۷/۱۰/۳۰ - ۱۳:۰۰:۵۱
کد خبر: ۸۰۲۲۹۸
اجرای سند توسعه، صدور مجوزهای بی نام سرمایه گذاری و پیگیری موضوع پتروشیمی
استاندار خراسان شمالی در نشست خبری پایانی نشست مجمع استانداران ادوار در بجنورد، مباحث مختلفی ازجمله برگزاری نشست های رسانه ای منظم مدیران استان، اجرای کامل سند توسعه و برش های شهرستانی آن، صدور مجوزهای سرمایه گذاری بی نام برای تسهیل امور و پیگیرشدن موضوع توسعه پتروشیمی از دکتر روحانی را مورد اشاره یا تاکید قرار داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، محمدعلی شجاعی تصریح کرد: برای تسهیل سرمایه گذاری بخش خصوصی، به زودی مجوزهای بی نام بر اساس سند توسعه استان و برش های شهرستانی آن، صادر و پروژه های مبتنی بر پیشران های اقتصادی تعریف می شود تا متقاضیان سرمایه گذاری نیازی به مراجعه ادارات مختلف نداشته باشند

وی گفت: ارائه گزارش مستمر مدیران استان به رسانه ها و برپایی نشست های خبری نظام مند را از آنان مطالبه می کنم.

وی با بیان این که مسیر حرکتی گذشته مبنی بر هدفگذاری برای توسعه صنایع کوچک و متوسط و صنایع تبدیلی کشاورزی در استان، مسیری درست بوده است، خاطرنشان کرد: سال آینده هیچ گامی غیر از مسیر سند توسعه استان برداشته نخواهد شد و حتی یک ریال اعتبار در غیر این مسیر هزینه نخواهیم کرد.

استاندار گفت: مشکل و ضعف بزرگ صنایعی مثل لوله گستر، دولتی بودن آن هاست چون ظرفیت و خط تولید را بر اساس نیاز بازار متحول نکرده اند. ضمن رایزنی با وزارت نفت برای خرید محصول این واحد، درصدد برنامه ریزی درست برای ادامه کار آن هستیم.

دکتر شجاعی از سند توسعه به عنوان چراغ راه و تابلوی حرکت در قالب یک برنامه منسجم و استفاده بهینه از منابع مالی محدود، یاد کرد و افزود: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان را مکلف کردیم، بدون هزینه کرد یک ریال، سند توسعه و برش های شهرستانی را تدوین کند؛ انتشار پیش نویس سند هم برای گردآوری نظرات کارشناسی و مفید بود.

وی هم چنین یادآور شد: موضوع پتروشیمی را به عنوان یکی از توقعات مردم استان به دکتر روحانی منتقل کردم که دستور بررسی صادر کرد.

وی با اشاره به این که تا این تاریخ، ۱۶۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی در استان جذب شده است، گفت: مشکلات و محرومیت های شهرستان رازوجرگلان نیز در قالب یک بسته جامع، چاره اندیشی می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز