سرطان معده و مری ؛

سرطان های شایع در مردان خراسان‌شمالی

۱۳۹۷/۱۱/۰۲ - ۱۲:۴۴:۳۰
کد خبر: ۸۰۳۲۰۰
سرطان های شایع در مردان خراسان‌شمالی
سرطان معده و مری شایع ترین نوع سرطان در مردان استان خراسان شمالی به شمار می روند .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا،مسئول برنامه سرطان دانشگاه با اعلام این خبرگفت : از علائم سرطان مری می توان به دشواری در بلع، بازگشت غذا ، سوزش دل، کاهش وزن و سرفه مداوم اشاره کرد.

دکتر " انفرادی " افزود : از علائم سرطان معده می توان به کاهش اشتها و کاهش وزن ، درد معده ، علائم سوءهاضمه مانند بادگلو ، تهوع ، احساس پری معده ، علائم شبیه زخم معده ، ورم معده ، کم خونی و مدفوع سیاه اشاره کرد. 

وی تصریح کرد : در بروز سرطان مجموعه ای از عوامل مختلف دخیل است که مهم ترین دلایل آن را می‌توان استعمال دخانیات، قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی، سموم و مواد افزودنی، کم تحرکی، چاقی، استرس ، تغذیه نامناسب و ژنتیک نام برد.

 وی افزود  : مصرف سبزی و میوه جات ،استفاده از مواد غذایی آب پز ، محدود کردن مصرف سوسیس ، کالباس ، ترشیجات ، غذاهای شور و نوشابه های گاز دار  و  نوشیدن مقادیر کافی آب در روز همراه با انجام ورزش منظم از راه های پیشگیری از ابتلاء به سرطان می باشد. 

این مسئول با بیان اینکه بیش از 40 درصد از انواع سرطان‌ها قابل پیشگیری است، تصریح کرد: 40درصد دیگر سرطان‌ها نیز در صورت تشخیص زودرس و درمان صحیح بطور قطعی درمان می‌شود و 20 درصد سرطان‌ها نیز که در مراحل پیشرفته تر قرار دارند، به درمان‌های مراقبتی و نگهدارنده ختم می‌شوند.

وی تاکید کرد : توصیه می شود همه افراد بخصوص افرادپرخطر، غربالگری بیماری های غیرواگیر از جمله سرطان را انجام دهند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز