مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی:

دبیرخانه شورای فرهنگ و هنر روستا و عشایر در خراسان شمالی راه اندازی شد

۱۳۹۷/۱۱/۰۲ - ۱۳:۰۵:۳۷
کد خبر: ۸۰۳۲۱۶
دبیرخانه شورای فرهنگ و هنر روستا و عشایر در خراسان شمالی راه اندازی شد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از راه اندازی دبیرخانه شورای فرهنگ و هنر روستا و عشایر در محل دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد این استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا،حسین فرخنده با بیان اینکه تا کنون فعالیت ها و اقدامات مطلوبی در حوزه فرهنگ و هنر روستا و عشایر به انجام رسیده است، به منظور انسجام هر چه بهتر این فعالیت ها بر ضرورت تشکیل دبیرخانه شورای فرهنگ و هنر روستا و عشایر تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، وی با اشاره به اینکه جمعیت قابل توجهی از استان  اهل روستا هستند، گفت: در این راستا می بایست توجه بیشتری به روستا داشته باشیم و فعالیت های مثمرثمری در روستا ها برگزار کنیم.

فرخنده، هدف اصلی از تشکیل دبیرخانه شورای فرهنگ و هنر روستا و عشایر را شناسایی استعدادهای هنری در روستا، آکادمی های سیارهنری و بهره مندی از تجربیات افراد فعال در حوزه فرهنگ و هنر برشمرد.

وی، با بیان اینکه باید در بخش های مختلف فرهنگی و هنری خدمات بهتری را در روستاها، ارائه دهیم، به بحث عدالت فرهنگی در برگزاری جشنواره های استانی با محوریت شهرستان ها اشاره کرد و افزود: در این راستا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یک قدم رو به جلو بوده و تداوم و انسجام این مهم نیازمند این است که بتوانیم با برنامه ریزی هر چه بهتر فعالیت ها را در روستاها و با استفاده از ظرفیت حداکثری مردم برگزار کنیم.

فرخنده، آکادمی های سیار، راه اندازی سینما سیار، اجرای تئاترهای خیابانی در روستاها و... را از اهم برنامه های دبیرخانه شورای فرهنگ و هنر روستا و عشایر برشمرد و اظهار داشت: این برنامه ها می بایست به نحو مطلوبی در روستاها تسری یاید.

 

نظر شما