معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی:

سمن ها تنها در مرکز استان متمرکز نباشند

۱۳۹۷/۱۱/۰۳ - ۰۷:۴۷:۰۹
کد خبر: ۸۰۳۴۴۰
سمن ها تنها در مرکز استان متمرکز نباشند
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی در هشتمین نشست کارگروه توسعه مشارکت های مردمی و سازمان های مردم نهاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گفت: سمن ها تنها در مرکز استان متمرکز نباشند و شرایط لازم برای ظهور و بروز آنان در شهرستان ها و حتی مناطق روستایی نیز فراهم شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، ولی الله حیاتی در این نشست اظهار داشت: 45 درصد جمعیت استان روستانشین هستند بنابراین سازمان فنی و حرفه ای باید مباحث آموزشی خود در مناطق روستایی را بیشتر کند.

وی افزود: موضوع آموزش رایگان رشته های مورد نیاز برای افراد بهبود یافته به ویژه زنان مانند خیاطی باید توسط سازمان فنی و حرفه ای و حوزه امور اجتماعی استان دنبال و این نقص برطرف شود.

حیاتی با بیان این که بهره مندی از ظرفیت سازمان های مردم نهاد حلقه مفقوده ای بود که مورد توجه دولت تدبیر و امید قرار گرفت، ادامه داد: بنده به ظرفیت سمن ها برای کاهش آسیب های اجتماعی و پیشبرد اهداف سازمانی دولت معتقد هستم؛ سازمان های مردم نهاد با ایجاد بسترهای لازم به عنوان سفیر برای اجرای تصمیمات دولت هستند.

وی تاکید کرد: تعدد سازمان های مردم نهاد استان در حوزه مختلف اجتماعی کم است و باید افزایش تعداد سمن ها در دستور کار استان باشد و واگذاری مشارکت ها محدود به سمن های خاصی نباشد.

برگزاری برنامه ملی منطقه ای صیانت و گفتمان سازی اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر استان از دیگر دستور کارهای این نشست بود که حیاتی در این مورد خاطرنشان کرد: مهموترین مسئله برای افراد بهبود یافته تامین فضای کار با هدف جلوگیری از بازگشت آنان به شرایط قبل است و تاکید دارم برگزاری این همایش و برنامه های آموزشی باید خروجی داشته باشد.

در این نشست، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان هم اظهار داشت: توانمندسازی سمن ها یکی از اهداف استان است و بر این اساس 9 برنامه ملی و استانی در سال جاری در دستور کار قرار گرفت.

احمد ریواده افزود: بر اساس مصوبه سفر وزیر کشور به استان، حمایت از حداقل یک طرح سازمان های مردم نهاد استان برای کاهش آسیب های اجتماعی در دستور کار استان است.

وی با اشاره به تفاهم نامه سه جانبه شورای اجتماعی کشور، ستاد مبارزه با مواد مخدر و سازمان فنی و حرفه ای برای مهارت آموزی بهبودیافتگان، تصریح کرد: سهم خراسان شمالی از این طرح ملی 813 بوده که تاکید ما آموزش رشته های مورد نیاز افراد است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز