استاندار خراسان شمالی:

نرخ بالای مشارکت اقتصادی در خراسان شمالی به همت روستاییان محقق شده است

۱۳۹۷/۱۱/۰۴ - ۱۱:۲۶:۱۵
کد خبر: ۸۰۳۹۶۵
نرخ بالای مشارکت اقتصادی در خراسان شمالی به همت روستاییان محقق شده است
استاندار خراسان شمالی در سفر به شهرستان شیروان به همراه معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، با حضور در میان مردم روستای پالکانلو، اظهار داشت: نرخ مشارکت اقتصادی خراسان شمالی نسبت به میانگین کشوری ۵ درصد بالاتر بوده که با تلاش و کوشش روستاییان محقق شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، محمدعلی شجاعی در این جمع اظهار داشت: خراسان شمالی به ویژه در بخش روستایی از ظرفیت های فراوانی برخوردار است؛ جمعیتی فعال که روستاها را ترک نکرده اند و به فعالیت خود ادامه می دهند؛ بنابراین حضور در روستاها را از وظایف خود می دانم.

وی افزود: با توجه به داشته های خدادای و قابلیت های فراوان بخش روستایی استان وظیفه داریم برای افزایش تولید، ثروت و ارزش افزوده استان برنامه ریزی داشته باشیم. وی ابراز امیدواری کرد: با نهایی شدن سند توسعه استان و بر اساس برش شهرستانی آن، مسیر حرکت ما مشخص باشد تا در پایان سال با ارائه خدمات بیشتر وظایف خود را به درستی انجام دهیم.

دکتر شجاعی خاطرنشان کرد: مدیران استان به خوبی در کنار بنده کار می کنند و تلاش کردیم با ایجاد انسجام اجتماعی از توانمندی نمایندگان مجلس هم برای پیشبرد مباحث توسعه ای استان بهره مند شویم تا در قالب این هم افزایی شاخص های توسعه برای خراسان شمالی آنچنان که شایسته است، ارتقا یابد.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی یادآور شد: دهم بهمن ماه جاری را آخرین فرصت برچیدن بخاری های نفتی از مدارس استان تعیین کردیم و هم چنین ۲۰ روستای محروم از نعمت برق نیز شناسایی شده است که تا پایان سال برق رسانی می شود.

دکتر شجاعی افزود: ۴۵ درصد جمعیت استان روستانشین هستند بنابراین توسعه اقتصاد روستا از پیشران های توسعه ای استان خواهد بود. وی مطرح کرد: مشکل پاسگاه های مرزی برای تامین کامیون برف روبی نیز مطرح شد که در ۴۸ ساعت اعتبار لازم، تامین و تجهیزات خریداری شد و به زودی این امکانات به منطقه ارسال می شود.

استاندار با استماع مشکلات منطقه که از سوی نماینده شیروان در مجلس، فرماندار و بخشدار مطرح شد، تاکید کرد: دوشنبه هفته آینده جلسه ای با حضور معاون عمرانی بنده و فرماندار شیروان تشکیل و صورت جلسه شود تا اقدامات اجرایی برای حل مشکلات منطقه داشته باشیم. استاندار خراسان شمالی در ادامه این سفر در جمع مردم روستای حلوا چشمه از توابع بخش قوشخانه شهرستان شیروان نیز حضور یافت و گفت: برای انجام کارها و حل مشکلات مردم به وجود تیم کاری خوب تاکید دارم؛ لذا از زمان حضورم مدیران استان و نمایندگان مردم در مجلس در کنار بنده بوده اند و اطمینان دارم مشکلات به تدریج حل خواهد شد.

دکتر شجاعی با بیان این که پشت تریبون قول نمی دهم، افزود: مشکلات مردم روستای حلوا چشمه را شنیدم؛ دوشنبه هفته آینده معاون عمرانی بنده در نشست با فرماندار و دیگر مدیران مربوط با بررسی مشکلات طرح شده با جمع بندی نهایی همراه با ارائه برنامه زمانی راهکارهای عملیاتی حل مشکلات را عنوان خواهد کرد.

دکتر شجاعی افزود: به دنبال تغییر نیروها نیستم اما تاکید دارم مدیران باید با مشی کاری بنده همگام باشند و حل مشکلات مردم در منطقه انجام شود چرا که رفت و آمد مردم به مرکز استان و استانداری برای حل مشکل به معنای نبود حضور فرماندار، بخشدار و یا مدیر مربوط در شهرستان است.

وی هم چنین تاکید کرد: خدمت به مردم باید شفاف باشد بنابراین اصحاب رسانه ای که در این سفر ما را همراهی کردند، در آینده پیگیری مصوبات را از بنده و دیگر متولیان امر خواستار باشند.

اعتراض مردم به کیفیت پایین آب شرب منطقه از موارد طرح شده بود که دکتر شجاعی خطاب به مدیر آبفای روستایی استان و شهرستان دستور داد: کیفیت مطلوب آب شرب منطقه طی مدت بیست روز آینده تامین شود.

عبدالرضا عزیزی نماینده شیروان در مجلس هم گفت: ضمانت های بانکی تسهیلات اشتغال روستایی به شکل زنجیره ای باشد تا مردم بتوانند با بهره مندی از این تسهیلات، اشتغال پایدار در منطقه را رقم بزنند.

امین رضا مرآتی فرماندار شیروان هم خاطرنشان کرد: با هدف جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها، توجه به مناطق محروم و روستایی در دولت تدبیر و امید در دستور کار قرار گرفت. وی افزود: حل مشکلات حوزه آب و تامین آب شرب بهداشتی، احیای مراتع و ایجاد بازارچه فروش محصولات از جمله درخواست های شهرستان است.

بر اساس این گزارش، استاندار خراسان شمالی به همراه معاون توسعه مناطق محروم و روستایی ریاست جمهوری و دیگر هیئت همراه، از واحدهای صنعتی شیروان و منطقه عشایری و مرزی گلیل نیز بازدید کردند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز