ایجاد دومین ایستگاه سنجش کیفیت هوای استان در شهرستان جاجرم

۱۳۹۷/۱۱/۰۹ - ۱۴:۰۲:۲۰
کد خبر: ۸۰۶۰۸۰
ایجاد دومین ایستگاه سنجش کیفیت هوای استان در شهرستان جاجرم
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: دومین ایستگاه سنجش کیفیت هوای استان در شهرستان جاجرم ایجاد می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، سید اصغر مطهری در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت : دومین ایستگاه سنجش کیفیت هوای استان در شهرستان جاجرم ایجاد می شود که این ایستگاه قادر به پایش میزان ریزگردها و گردو غبار در هوا است.

وی تصریح کرد: معضل گرد و غبار گریبان‌گیر تمام شهرستان‌های استان به جز بجنورد شده است و در شهر بجنورد نیز مشکل سوخت‌های فسیلی که ناشی از تردد وسایل نقلیه می باشد وجود دارد لذا مرکز استان به 3 ایستگاه ثابت برای پایش هوا نیاز دارد.

مطهری همچنین به صدو حکم قصاص برای ضارب محیط بان خراسان شمالی سعید پرهام اشاره کرد و گفت: حکم قصاص این ضارب بعد از هشت سال در دیوان عالی تایید شد اما بعد از گذشت این مدت سعید پرهام به عنوان شهید محسوب نشد.

وی خاطرنشان کرد: بنیاد شهید اعلام کرده است که بر طبق بخش نامه سال 93 این فرد به عنوان شهید محسوب می شود این درحالیست که محیط بان های دیگری بوده اند که حین انجام کار قبل از سال 93 کشته شده و به عنوان شهید معرفی شدند.

گلزار شهدای محیط بان استان خراسان شمالی در شهرستان های اسفراین و گرگان و مزار سعید پرهام در قوچان قرار دارد.

وی یادآوردشد: در ابتدای سال جاری ذخیره گاه زیستی کپه داغ در این استان در فهرست آثار بین المللی قرار گرفت، افزود: زمانیکه طرح ها در فهرست آثار بین المللی قرار می گیرند، اعتبارهای بین المللی نیز به آن ها تعلق می گیرد اما تحمیل کردن تحریم ها موجب شده تا با دریافت اعتبارات بین المللی از سوی یونسکو با مشکل مواجه باشیم.

مطهری با اشاره به اینکه تمام صنایع بزرگ کشور به سیستم پایش لحظه‌ای متصل هستند خاطرنشان کرد: در خراسان شمالی 7 واحد صنعتی دارای سیستم کنترلی هستند که به صورت آنلاین خروجی آن‌ها مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد.

مدیرکل محیط‌زیست همچنین از جمع آوری پسماندهای عفونی مطلب‌ها و درمانگاه‌های خصوصی بجنورد با همکاری مجموعه سازمان امور پسماند خبر داد و افزود: این اقدام بر اساس اهمیت شهرهای بزرگ استان نیز در آینده انجام خواهد شد.

وی در پایان  با اشاره به بالا بودن ظرفیت‌های زیستگاهی جنگل گلستان افزود: اکنون شکار غیرقانونی حیات وحش و مدیریت پسماند در جنگل گلستان دو معضل اصلی این زیستگاه به شمار می رود. همچنین ردیف اعتباری مستقلی از سوی دولت برای جنگل گلستان در نظر گرفته شده است.

انتهای خبر/

منیژه سهرابی رادخبرگزاری برنا

 

نظر شما