استاندار در شورای اداری شهرستان:

بسته جامع جبران کمبودهای شهرستان رازوجرگلان تعریف و عملیاتی می شود

۱۳۹۷/۱۱/۱۳ - ۰۸:۴۳:۱۶
کد خبر: ۸۰۷۳۸۲
بسته جامع جبران کمبودهای شهرستان رازوجرگلان تعریف و عملیاتی می شود
استاندار خراسان شمالی در شورای اداری شهرستان رازوجرگلان گفت: بسته ویژه حل مشکلات و جبران نداشته های تین شهرستان مرزی تا هفته آینده با جمع بندی پیشنهادهای ادارات مختلف، تعریف و نهایی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، محمدعلی شجاعی در شورای اداری شهرستان رازوجرگلان تصریح کرد: مشکلات و محرومیت های رازوجرگلان را به طور ویژه و با برنامه های مشخص و نگاه عدالت محور پیگیری و رسیدگی می کنیم تا ساکنان این شهرستان هم از امکاناتی معادل دیگر شهرستان های استان بهره مند شوند و شاخص های برخورداری آن به سطح شهرستان های دیگر برسد.

بر اساس این گزارش، مهم ترین مصوبات نشست دهم بهمن ماه ۹۷ شورای اداری شهرستان رازوجرگلان باحضور استاندار خراسان شمالی بدین شرح بود: اداره ثبت اسناد و املاک در رازوجرگلان با تامین ساختمان و تجهیز آن از سوی استانداری، از شنبه مستقر شود و هیچ ارباب رجوع این اداره برای پیگیری امور به مرکز استان ارجاع داده نشود.

هم چنین به دستور استاندار مقرر شد، معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مشکل ۱۴۰۰ خانوار روستایی ساکن نقاط خارج از طرح هادی مصوب را برای دریافت خدمات و اخذ انشعابات پیگیری و برطرف کند.

جانمایی بیمارستان با هماهنگی وزارتخانه نیز پیگیری و ۸ مرکز درمانی موجود شهرستان نیز به امکانات بیشتر مجهز شود. هم چنین پیگیری برای ارائه خدمات شبانه روزی در ۲ درمانگاه غلامان و جرگلان همانند شهر راز انجام گیرد.

دکتر شجاعی تاکید کرد: طرح مشخصی برای احداث و توسعه ساختمان های اداری و مسکونی در شهرستان تعریف و عملیاتی شود و بانک هایی هم که در شهرستان مستقر نیستند، موظف شوند شعبه یا نمایندگی ویژه برای سهولت پرداخت تسهیلات دولتی به متقاضیان دایر کنند.

استاندار از علمای اهل سنت شهرستان نیز خواست، پیشنهادهای فقهی خود درباره قراردادها و عقود بانکی را ارائه کنند تا زمینه بهره مندی بیشتر مردم منطقه از تسهیلات بانکی فراهم شود.

از دیگر مصوبات مورد تاکید استاندار در شورای اداری شهرستان رازوجرگلان این بود که جانمایی سد راز تا پایان فروردین ۹۸ انجام شود. هم چنین گازرسانی به ۴ روستای شهرستان تا خرداد آینده به انجام برسد.

مساعدت برای تامین قیر رایگان و آسفالت جاده ۵ کیلومتری پایین دست سد چندیر و رسیدگی جدی به مشکل آبرسانی روستاهای شهرستان از سوی معاونت عمرانی استانداری هم مورد تاکید دکتر شجاعی بود.

هم چنین باتوجه به ناتمام ماندن ۳ راه ارتباطی مهم برای خروج شهرستان از بن بست، شامل راز به شیرین دره، جرگلان به آیرقایه و راه دربند، غلامان به تازه قلعه، به دستور استاندار مقرر شد، اولویت سنجی تامین اعتبار و تکمیل یکی از این سه محور تا هفته آینده انجام و عملیاتی شود.

دکتر شجاعی خاطرنشان کرد: پیشنهادهای ادارات کل و دستگاه های اجرایی برای تعریف بسته ویژه توسعه این شهرستان هفته آینده جمع بندی و نهایی شود. هم چنین ۸ روستا و آبادی محروم از روشنایی برق در شهرستان تا پیش از پایان سال جاری برق رسانی شود.

محمد زارعی فرماندار رازوجرگلان هم گفت: با حذف بخاری نفتی مدارس، رویدادهای غم انگیز شین آباد و سیستان و بلوچستان در خراسان شمالی رخ نخواهد داد؛ ۴۰ درصد این بخاری ها در این شهرستان بود.

وی ادامه داد: همه روستاهای شهرستان تا خرداد ۹۸ گازرسانی، و برق رسانی روستاهای باقیمانده شهرستان نیز تا پایان دهه فجر تکمیل می شود. وی تصریح کرد: مردم شهرستان رازوجرگلان به اقدامات و دستورات دکتر شجاعی استاندار خراسان شمالی امید و نگاه ویژه دارند.

آخوند کمالی از علمای اهل سنت شهرستان رازوجرگلان نیز با گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و اشاره به دستورات استاندار خراسان شمالی برای گازرسانی مدارس و برق رسانی روستاهای باقیمانده، این اقدامات را زمینه ساز تحولات بزرگی در استان خواند و از دکتر شجاعی قدردانی کرد.

حاتمی رئیس شورای اسلامی شهر راز هم اذعان کرد: اقدام جهادی استاندار عملگرای خراسان شمالی در جایگزین کردن بخاری های استاندارد به جای بخاری های نفتی مدارس، باعث خوشحالی مردم شد. وی افزود: ساخت بیمارستان، توسعه راه ها و استقرار کامل ادارات در این شهرستان ۷۰ هزار نفره از مطالبات مردم است.

عباس سعیدی مدیرکل آموزش و پرورش هم در شورای اداری گفت: با نهضت حذف بخاری های نفتی مدارس استان که با دستور و تاکید دکتر شجاعی استاندار در کمتر از یک ماه محقق شد، حدود ۲۰ هزار دانش آموز از این خدمت بی منت بهره مند شدند و تحصیل خود را در کمال ایمنی و آرامش خاطر خانواده ها ادامه می دهند.

دیدارها و ملاقات صمیمانه مردم با استاندار خراسان شمالی در مسجد امام حسین(ع) شهر راز، دیگر برنامه دکتر شجاعی در  شهرستان رازوجرگلان بود.

توسعه راه ها و خروج شهرستان رازوجرگلان از بن بست، ایجاد بیمارستان و تجهیز مراکز درمانی و بهداشتی شهرستان، کنترل روان آب ها به ویژه در شهر راز و پیگیری راه اندازی بازارچه مرزی، از مهم ترین خواسته های مردم در این دیدار بود که دکتر شجاعی در پاسخ یادآور شد، در قالب یک بسته جامع، مشکلات و کمبودهای این شهرستان مورد پیگیری جدی قرار می گیرد.

با حضور مقام عالی دولت در استان هم چنین شرکت تعاونی تولید پوشاک رازبانان افتتاح رسمی شد. این تعاونی با عضویت ۳۷۰ نفر و آورده نقدی یکصد میلیون تومانی اعضا، ۹۰۰ میلیون تومان تسهیلات با نرخ صفر درصد ویژه روستاهای مرزی از صندوق کارآفرینی امید دریافت کرده که در مرحله نخست برای ۵۰ نفر شغل مستقیم ایجاد شده است.

دیدار صمیمی و ملاقات مردمی محمدعلی شجاعی در مسجد جامع روستای باغلق از توابع بخش مرکزی شهرستان مرزی رازوجرگلان آخرین برنامه استاندار در این سفر بود.

آخوند یزدانی امام جمعه اهل سنت باغلق در این برنامه گفت: گازرسانی به مناطق محروم و مرزی از خدمات دولت تدبیر و امید بود. وی تصریح کرد: فشارها و مشکلات اقتصادی ذره ای حمایت ما را از نظام و دولت دکتر روحانی کم نخواهد کرد و باید با وحدت و همدلی در مسیر پیشرفت گام برداریم. وی خواستار آن شد که مشکل اعتباری پیست اسبدوانی منطقه و کمبود منابع و تجهیزات درمانگاه ها برطرف شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز