دوره دانش افزایی اساتید ، اولین اقدام نظامند فعالیت های معرفتی بعد از پیروزی انقلاب بوده است

۱۳۹۷/۱۱/۱۴ - ۰۸:۰۴:۱۸
کد خبر: ۸۰۷۸۷۵
دوره دانش افزایی اساتید ، اولین اقدام نظامند فعالیت های معرفتی بعد از پیروزی انقلاب بوده است
رئیس دانشگاه کوثر گفت: برگزاری دوره دانش افزایی اساتید ،اولین اقدام جامع ونظامند برای انجام فعالیت های معرفتی ودینی در دانشگاه ها بعد از پیروزی انقلاب بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، دکتر علیرضاحسینی درکارگاه ضیافت اندیشه اعضای هیأت علمی که در سالن اجتماعات دانشگاه برگزار شد اظهار کرد : در ۴۰ سال گذشته کاری به وسعت برگزاری دوره های دانش افزایی معرفتی ودینی برای اساتید انجام نشده بود که فراگیر باشد.

وی با بیان اینکه کارگاه های معرفت افزایی حاصل انقلاب است و در این چهل سال معرفت افزایی در دانشگاه ها رویش داشته است گفت: جلسات معرفت افزایی تلنگری است تا راه را پیدا و برای آینده تصمیم های درست گرفته شود.

دکتر حسینی با بیان اینکه معرفت شناسی به عنوان علمی مستقل که معرفت و شناخت را مورد بررسی قرار می دهد ادامه داد: باید از دانش به سمت بینش حرکت شود و ساز و کار زندگی  بر پایه آن چیده شده و نگاه به جهان پیرامون تغییر کند.

وی با بیان اینکه هرمعرفتی لازمه اش دانش است افزود: انتظاری که از اساتید است این است که دردانشگا ها تاثیر گذار بوده وبه مسائل دینی ومعرفتی اهمیت بدهند .

حسینی با با بیان اینکه هدف از این کارگاه ها معرفتی است که خروجی داشته باشد گفت: معرفت شناسی از دو بعد معرفت و شناخت تشکیل می شود که هر کدام از این دو بدون دیگری معنی پیدا نمی کند.

وی ادامه داد: روشنگری اساتید واعضای هیات علمی درکرسی آزاد اندیشی درمحیط های علمی ودانشگاهی ،استمرار بخش اهداف تعالی نظام جمهوری است.

دکتر حسینی با بیان اینکه حاصل این جلسات هم فکری و هم افزایی است گفت: کارگاه های معرفت افزایی حاصل دستاورد انقلاب جمهوری اسلامی ایران است.

گفتنی است این دوره دانش افزایی با تدریس حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسین توانایی عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد کرج به مدت دو روز در دانشگاه کوثر برگزار شد .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز