با حضور معاون سیاسی استاندار؛

مشکلات روستای بیدک بجنورد بررسی شد

۱۳۹۷/۱۱/۱۶ - ۱۳:۳۰:۲۸
کد خبر: ۸۰۹۰۶۹
مشکلات روستای بیدک بجنورد بررسی شد
نشست بررسی مشکلات و طرح های توسعه ای روستای بیدک شهرستان بجنورد با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، ولی الله حیاتی در این نشست پس از استماع مشکلات و دغدغه های اهالی، اظهار داشت: تخریب هزار و ۵۰۰ متر از آسفالت روستا توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در راستای حمایت از حقوق مردم بوده چرا که آسفالت مورد نظر غیر اصولی و غیر فنی بوده است؛ با تصویب طرح آسفالت معابر روستای بیدک در کمیته برنامه ریزی شهرستان بجنورد این هدف در سال ۹۸ توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اجرایی می شود.

حیاتی در مورد حل مشکل بیکاری جوانان روستا هم گفت: ایجاد مجتمع دامپروری به دلیل همجواری روستای بیدک با مرکز استان مستلزم بررسی و مطالعات ویژه مانند زیست محیطی است که این امر باید توسط جهاد کشاورزی انجام و برنامه زمان بندی آن اعلام شود. وی ادامه داد: جمع بندی ظرفیت های روستای بیدک در حوزه های مختلف کشاورزی، گردشگری و صنعت به فرمانداری بجنورد جهت ابلاغ به بخشداری و دهیاری منطقه ارسال شود تا مردم با بهره مندی از تسهیلات اشتغالزا، ایجاد اشتغال پایدار را رقم بزنند. حیاتی تصریح کرد: مردم روستای بیدک به دو روش می توانند از تسهیلات اشتغالزا استفاده کنند؛ با ثبت نام در سامانه کارا منتظر اعلام ظرفیت های مازاد توسط کارگروه اشتغال شهرستان باشند و یا از اعتبارات بانک سینا بهره مند شوند.

حذف مدارس کانکسی و ایجاد کلاس های متوسطه دوره دوم از دیگر درخواست های مردمی بود که حیاتی گفت: فرمانداری با کمک اداره آموزش پرورش شهرستان بجنورد برای سال تحصیلی آینده آمار دقیقی از تعداد دانش آموزان این دوره و رشته تحصیلی مورد نظرشان برای تعیین تکلیف نهایی ایجاد کلاس های متوسطه دوم جمع آوری کند و مدیر کل نوسازی مدارس استان هم برای سال آینده حذف مدارس کانکسی را در دستور کار خود قرار دهد.

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی بر اطلاع رسانی زمان های قطع آب به مردم روستا توسط شرکت آب و فاضلاب روستایی هم تاکید کرد و گفت: از مدار خارج شدن تصفیه خانه ها و قطع آب در زمان ورود سیلاب طبیعی است اما این موضوع باید به مردم به درستی اطلاع رسانی شود. دکتر حیاتی در ادامه خطاب به اعضای شورای روستای بیدک هم تاکید کرد: جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز و خارج از محدوده طرح هادی از تکالیف شورای روستاهاست چرا که تامین زیرساخت ها توسط دستگاه های خدمات رسان بر اساس طرح هادی می باشد. وی خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بر روند بازنگری طرح هادی روستای بیدک شتاب بخشد و تامین زیرساخت ها در سمت توسعه روستا در دستور دستگاه های خدمات رسان در سال ۹۸ باشد‌.

حیاتی خطاب به مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان هم یادآور شد: در برنامه ششم توسعه قانون به کارگیری نیروهای بومی در صنایع اشتغالزا پیش بینی شده است بنابراین این موضوع باید به صاحبان صنایع استان گوشزد شود. وی تصریح کرد: فرمانداری شهرستان بجنورد هم آماری از میزان اشتغال بومی و غیر بومی شهرک صنعتی بیدک را ارائه دهد.

تکمیل و بهره برداری از سالن ورزشی روستای بیدک هم از دیگر درخواست های مردمی بود که با اعلام مدیرکل ورزش و جوانان استان اعتبار تکمیل این طرح در سال ۹۸ پیش بینی شده است.

براساس این گزارش، محمدعلی شجاعی استاندار خراسان شمالی که در دومین روز دهه فجر در قالب برنامه ۱۰ شب ۴۰ مسجد به این روستا رفت، دستور داد که مشکلات و مطالبات اهالی با مسئولیت معاونت سیاسی و حضور مسئولان ذی ربط، رسیدگی و پیگیری شود که تشکیل این نشست نتیجه همان دیدار بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز