بهره مندی ۹۰ درصد روستاهای استان از اینترنت تا پایان سال ۹۸

۱۳۹۷/۱۱/۲۱ - ۱۳:۵۸:۰۲
کد خبر: ۸۱۰۸۴۱
بهره مندی ۹۰ درصد روستاهای استان از اینترنت تا پایان سال ۹۸
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی گفت:90درصد روستاهای استان تا پایان سال 98از اینترنت برخوردار خواهند شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، سید علی مرتضوی در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت:تلفن ثابت 92 روستا و ارائه اینترنت پرسرعت به 253 روستا استان(توسط شرکت های وب) از محل فاز اول طرح USO و ارائه اینترنت ADSL به 135 روستا استان از طریق شرکت مخابرات انجام گرفته است

وی گفت: ضریب نفوذ تلفن ثابت در سال 57، 1.3 بوده که هم اکنون به 28.38 درصد رسیده است.

وی یاداورشد: ضریب نفوذ مشترکان اینترنت پر سرعت هم اکنون به 92.17 درصد رسیده است که پیش از انقلاب وجود نداشت.

مدیرکل ارتباطات وفناوری اطلاعات خراسان شمالی گفت: ضریب نفوذ تلفن همراه در سال 57، صفر درصد بوده که هم اکنون به 57.40 درصد و ایرانسل به 44.75 درصد و رایتل به 0.55 درصد رسیده است.

وی گفت: تلفن ثابت منصوبه استانی در سال 57، هفت هزار بوده است که به 344 هزار و 140 ( شرکت های مخابرات، شاتل و آسیاتک) رسیده است.

وی تعداد تلفن ثابت مشغول به کار در سال 57، چهار هزار و 684 بوده که به 250 هزار و 904 ( شرکت های مخابرات، شاتل و آسیاتک ) رسیده است.

وی یاداورشد تعداد مشترکان تلفن همراه این استان یک میلیون و 106 هزار و 647، ایرانسل 880 هزار و 320 و رایتل به 285 هزار و 551 است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: ظرفیت انتقال شبکه زیرساخت استان به میزان Gbps120 وظرفیت پهنا باند ورودی استان به میزان Gbps103 افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: خراسان شمالی در حوزه IDI، توسعه یافتگی فناوری اطلاعات و ارتباطات با سه پله ارتقاء در مقایسه با سال گذشته در جایگاه بیست و ششم کشور قرار دارد.

این مقام مسئول گفت؛ 571 میلیارد و 300 میلیون ریال برای پروژه های دهه فجر امسال در حوزه زیر ساخت های ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه خراسان شمالی در بحث سواد آی تی در رده های پنج استان آخر کشور قرار دارد گفت: متاسفانه این امر نوعی خلاء ارتباطی است باید در تولید محتوا بیشتر بپردازیم و این مهم همکاری و کمک رسانه ها، تمامی دستگاه ها، آموزش و پرورش و دانشگاه ها را می طلبد‌.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی عنوان کرد: هزار و 45 فقره تسهیلات اشتغال زایی روستایی به مبلغ 350 میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی و دو هزار و 45 فقره تسهیلات به مبلغ 598 میلیارد ریال در بخش کشاورزی، دام و صنعتی در سطح شعب و باجه های خدمات بانکی پرداخت شده است.

مرتضوی این پروژه ها را شامل اینترنت پر سرعت، پروژه های راه اندازی اینترنت در روستاها، راه اندازی و ساخت 26 سایت نسل دوم، راه اندازی و ساخت 57 سایت نسل سوم و راه اندازی و ساخت 41 نسل چهارم ایرانسل دانست.

مدیرکل ازتباطات وفناوری خراسان شمالی گفت: راه اندازی و نوسازی سه سایت نسل سوم، راه اندازی و نوسازی دو سایت نسل سوم و راه اندازی و نوسازی 11 سایت نسل چهارم همراه اول از دیگر پروژه ها است.

وی از پوشش تمامی شهرهای استان با تکنولوژی G3 و G4 تلفن همراه خبرداد و افزود: رومینگ ملی بین اپراتورهای تلفن همراه در سطح روستاهای استان برقرار شده است.

وی درپایان نصب و توسعه فیبرنوری را نیز به صورت کلی در شهرستا های این استان، راه اندازی اینترنت پر سرعت 90 روستا، ای تی ام 10 روستا، رومینگ همراه اول و ایرانسل از دیگر پروژه های دهه فجر امسال عنوان کرد.

انتهای خبر/

متیژه سهرابی رادخبرگزاری برنا

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز