استاندار تاکید کرد؛

ایجاد شغل و درآمد پایدار برای مددجویان کمیته امداد در خراسان شمالی

۱۳۹۷/۱۱/۲۵ - ۱۳:۰۹:۲۳
کد خبر: ۸۱۲۴۷۳
ایجاد شغل و درآمد پایدار برای مددجویان کمیته امداد در خراسان شمالی
استاندار خراسان شمالی در نشستی با محوریت بررسی مسائل مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) بر ایجاد ارتباط با کمیته امداد کشور با نگاه ایجاد شغل و درآمد پایدار برای مددجویان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، محمدعلی شجاعی در این نشست که با حضور رئیس کمیته امداد کشور برگزار شد، اظهار داشت: نگاه بنده برای حل مشکلات مددجویان استان توانمندسازی آنان است؛ تنها درخواست کمک خواستن از مرکز، به معنای تعطیلی بخش اجرایی استان است و هم چنین شاهد افزایش تعداد مددجویان خواهیم بود.

دکتر شجاعی افزود: در آینده ای نزدیک طرح هایی با هدف توانمندسازی مددجویان استان در بخش های مختلف مانند کشاورزی، صنعت و گردشگری به کمیته امداد در مرکز ارسال خواهد شد.

وی با تاکید بر این که روستا از پیشران های اقتصادی در خراسان شمالی است، ادامه داد: شصت درصد مددجویان استان روستانشین هستند و با توجه به داشته های استان در حوزه نیروی انسانی با فرهنگ کاری بالا به دنبال توانمندسازی آنان خواهیم بود. وی خاطرنشان کرد: هنر ما این خواهد بود که با ایجاد زمینه های لازم مددجویان تحت پوشش در آینده خودکفا شوند.

در این نشست، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) هم اظهار داشت: شرایط امروز کشور نیازمند نگاه هایی مانند تفکر استاندار خراسان شمالی است تا با توجه به داشته ها به دنبال حل مشکلات به طور عملیاتی باشد.

پرویز فتاح افزود: انجام بسیاری از کارها ربطی به تحریم و تنگنای مالی ندارد و طرح برچیدن بخاری های نفتی از مدارس خراسان شمالی این مورد را ثابت کرد و به اعتقاد بنده، کمبود پول تنها بهانه و پوششی برای انجام ندادن کارهاست.

وی ادامه داد: با موافقت دولت و مجلس در لایحه بودجه 98 میزان اعتبار تسهیلات اشتغالزایی کمیته امداد با افزایش 250 درصدی به سه هزار و 500 میلیارد تومان افزایش یافته است و سال آینده شاهد افزایش سقف وام پرداختی از 20 به 50 میلیون تومان خواهیم بود.

وی مطرح کرد: از محل تسهیلات طرح ملی اشتغال روستایی و عشایری نیز در سال آینده سهم خوبی برای مددجویان کمیته امداد در نظر گرفته شده است که در مجموع در نظر داریم از مسیر پرداخت تسهیلات قرض الحسنه توانمندسازی مددجویان را رقم بزنیم.

فتاح گفت: سهم خراسان شمالی برای تسهیلات اشتغالزای کمیته امداد در سال جاری 55 میلیارد تومان بود که به طور کامل جذب شد و سال آینده نیز این سهم افزون بر دو برابر رشد خواهد داشت.وی خبر داد: 20 میلیارد تومان تسهیلات ویژه برای تامین مسکن مددجویان از سوی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور و سازمان هدفمندی یارانه ها در نظر گرفته شده است تا با کمک استان و خیران در سال آینده 746 خانوار مددجوی فاقد مسکن استان نیز از نعمت مسکن برخوردار شوند.

فتاح ادامه داد: مستمری مددجویان نیز در سال آینده افزایش خواهد داشت. وی تاکید کرد: از طرح های اشتغالزای استان با هدف توانمندسازی مددجویان حمایت می کنیم اما تاکید دارم برای ارائه طرح های اشتغال با توجه به شرایط و داشته های هر منطقه باید نماینده عالی دولت در استان صاحب نظر باشد.

در این نشست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان شمالی هم گفت: جلسات مختلفی با مدیران دستگاه های اجرایی استان برای احصای مشکلات مددجویان کمیته امداد تشکیل شده که پوشش مسکن آنان یکی از موارد مهم است.

مجید پورعیسی افزود: هفتصد و ۴۶ خانوار مددجوی شهری و روستایی فاقد مسکن هستند که در صورت تامین اعتبار مورد نیاز توسط مرکز، استان آمادگی ساخت و تحویل این واحدهای مسکونی را تا پایان سال ۹۸ دارد.

وی اشاره داشت: تامین اعتبارات لازم برای پرداخت بدهی مددجویان به بانک ها، ایجاد مسکن برای مددجویان در حوزه عشایر و تکمیل مسکن مهر سنوات گذشته توسط اداره کل راه و شهرسازی برای مددجویان از دیگر مطالبات استان از مرکز است.

در ادامه این نشست نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی هم گفت: در منابع دین مبین اسلام توانمندسازی و گره گشایی از مشکلات دیگران فضیلت و نعمت، و حل مشکل نیازمندان پاسخ به پیام الهی است.

آیت الله یعقوبی افزود: کمیته امداد حضرت امام(ره) همزاد با انقلاب اسلامی است که بعد از چهل سال با توجه به کلام پرنفوذ امام راحل یکی از نهادهای مورد توجه مردم برای کمک به نیازمندان است. وی ادامه داد: توانمندسازی مددجویان برای خودکفایی و عدم وابستگی به دیگران از اقدامات ارزشمند این نهاد انقلابی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز