مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی ٢٤ عنوان برنامه طی هفته قرآن و عترت در استان برگزار می شود

۱۳۹۷/۱۱/۲۷ - ۰۷:۲۱:۵۳
کد خبر: ۸۱۲۹۰۸
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی ٢٤ عنوان برنامه طی هفته قرآن و عترت در استان برگزار می شود
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از برگزاری ٢٤ عنوان برنامه طی هفته قرآن و عترت در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، حسین فرخنده اظهار داشت:  طی هفته گرامیداشت قرآن، عترت ویژه ‌برنامه‌های متنوعی به مدت یک هفته در استان برگزار می شود.

وی  یا بیان اینکه هر روز این هفته به یک عنوان نامگذاری شده است افزود: شنبه ٢٧ بهمن ماه با عنوان" قرآن تجلی زیبایی"، یکشنبه ٢٨ بهمن ماه به عنوان " قرآن آئینه جلال الهی"، دو شنبه ٢٩ بهمن ماه با عنوان" قرآن مبین حقایق الهی" سه شنبه ٣٠بهمن ماه با عنوان " قرآن آرامش بخش دلها"، چهارشنبه یکم اسفندماه با عنوان" قرآن، مردم، ولایت" و ٥شنبه ٢ اسفند ماه با عنوان" قرآن چراغ هدایت بشری " نامگذاری شده است.

فرخنده افتتاحیه نمایشگاه هنرهای تجسمی و نمایشگاه آثار قرآنی پیشکسوتان هنرهای تجسمی در شهرستان گرمه، اجرای نمایش های خیابانی در سطح شهرستان های استان و برگزاری محفل انس با قرآن  در زندان مرکزی بجنورد را از برنامه های اولین روز هفته قرآن و عترت عنوان کرد.

وی افزود: همچنین اجرای نمایش خیابانی در سطح شهرستان های بجنورد، کاروان قرآنی انقلاب در مسجد روستای خانلق شیروان،برگزاری نمایشگاه اعجاز علمی قرآن و عکس پیشکسوتان و فعالان قرآنی در مجتمع فرهنگی و هنری گلشن بجنورد از برنامه های روز دوم این هفته هستند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی اظهار داشت: همچنین برگزاری محفل انس با قرآن در زندان شیروان، برگزاری کارگاه داستان با موضوع قرآن و عترت در شهرستان مانه و سملقان، کاروان قرآنی انقلاب در مسجدامام رضا روستای دشت و بازدید از مراکزقرآنی در شهرستان بجنورد از دیگر برنامه های این هفته خواهند بود.

فرخنده اختتامیه جشنواره آواها و نغمات در سالن ریحانه بجنورد، کاروان قرآنی انقلاب در مسجد روستای اسلام آباد، اهدا و توزیع کتب قرآنی در مرکز استانو اکران فیلم مرتبط با موضوع قرآنی در سینما گلشن از برنامه های روز سه شنبه ذکر کرد.

وی همچنین نشست با نمایندگان قرآنی استان با امام جمعه و تجلیل از برگزیگان جشنواره تلاوت و حفظ قرآن در دفتر امام جمعه بجنورد،برگزاری کارگاه هنری با موضوع قرآن و عترت در شهرستان گرمه، محفل انس با قرآن درزندان اسفراین، کاروان قرآنی انقلاب در مسجد صاحب الزمان روستای تنگه راز و اختتامیه جشنواره هنرهای تجسمی در شهرستان گرمه را از جمله برنامه های روز چهارشنبه برشمرد.

فرخنده گفت: در روز آخر هفته قرآن و عترت نیز اجرای تئاتر خیابانی در مرکز استان، کلنگ زنی  زمین موسسه تخصصی نهج البلاغه در بجنورد- میدان جوادیه، تجلیل از پیشکسوتان قرآنی در اختتامیه  در مرکز استان، کارگاه سبک زندگی قرآنی در سالن همایش سازمان تبلیغات جاجرم واختتامیه جشنواره های قرآن و عترت در مجتمع گلشن را خواهیم داشت.

هفته قرآن و عترت خراسان شمالی از ٢٧ بهمن ماه آغاز و تا دوم اسفندماه سال جاری ادامه دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز