رئیس شورای هماهنگی و گسترش فعالیت های قرآنی خراسان شمالی:

هنر بهترین ابزار برای انتقال و ترویج مفاهیم قرآنی است

۱۳۹۷/۱۱/۲۷ - ۱۴:۰۲:۵۳
کد خبر: ۸۱۳۲۰۳
هنر بهترین ابزار برای انتقال و ترویج مفاهیم قرآنی است
رئیس شورای هماهنگی و گسترش فعالیت های قرآنی خراسان شمالی گفت: استفاده از زبان هنر بهترین ابزار برای انتقال و ترویج مفاهیم قرآنی و دینی به مخاطبان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، آیت الله ابوالقاسم یعقوبی با بیان اینکه یکی از برکات نظام اسلامی بعد از انقلاب به صحنه آمدن قرآن و معارف دینی بود که یک نهضت و تحول قرآنی در زندگی ما شد و آثار و برکات زیادی برجا گذاشت، عنوان کرد: از جمله این اتفاقات برگزاری جشنواره های مختلف با پوشش و موضوع قرآنی است.

وی، با بیان اینکه یقینا برای نهادینه کردن ارزش ها و آموزه های دینی و قرآنی باید بهترین راه ها و ابزارها را به کار ببندیم، عنوان کرد: امروزه و در زمان ما استفاده از هنر بهترین راه و ابزار است، هنر می تواند آموزه های دینی و قرآنی را به بهترین نحو به مخاطب منتقل کند.

امام جمعه بجنورد، با اشاره به اینکه هنر می تواند پیام های قرآنی را برای مخاطب معرفی کند، اضافه کرد: هنر با تجسم بهتر پیام های قرآنی و آموزه های دینی را در ذهن مخاطب ماندگارتر می کند.

نماینده ولی فقیه در استان اظهارداشت: هر چه پیام ها به صورت دیداری و شنیداری به مخاطب انتقال داده شود، برای مخاطب ملموس تر و ماندگاری آن در ذهن بیشتر می شود.

آیت الله یعقوبی اضافه کرد: ما هرچه بتوانیم دین،عقاید، اخلاق و آموزه های دینی قرآنی خود را با هنر به نسل جوان، نونهال و نوجوان منتقل کنیم توانسته ایم به پیشرفت کشور و تمدن سازی دینی کمک کنیم.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری جشنواره های مختلف در زمینه آموزه های دینی، قرآنی و اهل بیت سبب خلق آثار هنری، فیلم و تئاتر و غیره می شود، تصریح کرد: مردم از تماشا و توجه به این آثار استقبال می کنند و این امر به یک حرکت فرهنگی عمیق و ماندگار در جامعه کمک می کند.

امام جمعه بجنورد گفت: امسال اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برای اولین بار اقدام به برگزاری جشنواره های فرهنگی و هنری با موضوع قرآن و عترت کرده است که اقدام بسیار خوب و موثری است.

آیت الله یعقوبی با بیان اینکه با برگزاری این جشنواره ها تمام افرادی که در حوزه های قرآنی،  مفاهیم قرآن، دارالقران، حافظان، قاریان و کسانی که در این زمینه فعالیت می کنند شناسایی می شود، گفت:با برگزاری جشنواره های قرآن و عترت تمام افراد در این حوزه درگیر و فضای قرآنی به بطن جامعه آورده می شود.

وی تاکید کرد: هر چه فضای جامعه با فضای قرآنی و مفاهیم اهل بیت معطر شود، ساختار و فضای جامعه سالم تر خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: ذائقه های مسلمانان جامعه را باید به عطر قرآنی و مفاهیم اهل بیت و ارزش ها معطر و نزدیکتر کرد.

آیت الله یعقوبی افزود: دشمن می خواهد ذائقه ها را از هم دور و به سمت ضد ارزش ها هدایت کند که باید با برگزاری چنین جشنواره و برنامه های موثر تلاش کنیم تا ذائقه های مختلف به سمت و سوی ارزش ها هدایت شود.

هفته قرآن و عترت خراسان شمالی از ٢٧ بهمن ماه تا دوم اسفند ماه سال جاری در خراسان شمالی برگزار می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز