استاندار خراسان شمالی:

بانوان خراسان شمالی به سمت مهارت آموزی سوق پیدا کنند

۱۳۹۷/۱۱/۲۸ - ۰۷:۴۵:۴۲
کد خبر: ۸۱۳۴۰۶
بانوان خراسان شمالی به سمت مهارت آموزی سوق پیدا کنند
استاندار خراسان شمالی با تاکید بر این نکته که جامعه زنان صرف داشتن سواد و تجربه نمی توانند معیشت خود را تامین کنند، از مجمع مشورتی بانوان استان خواست تا جامعه زنان را به سمت مهارت آموزی سوق دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، محمدعلی شجاعی در نشستی با اعضای مجمع مشورتی بانوان استان و روسای کمیسیون های این مجمع اظهار داشت:مجمع مشورتی بانوان به نمایندگی از تمامی زنان این استان هر چه سریع تر مطالبات خود را از سازمان فنی و حرفه ای طلب کنند زیرا نباید از مسئله مهم آموزش غفلت کرد.

وی با بیان این که طرح و برنامه در کشور زیاد وجود دارد اما اجرای آن حائز اهمیت است، افزود: بخشی از معضلات خانواده ها را می توان با ارائه آموزش های لازم و به موقع و با تاکید بر داشتن برنامه حل کرد تا زنان ما به سمت معضل بدسرپرست شدن پیش نروند.

شجاعی اظهار داشت:بسیاری از تحصیلکرده ها تنها به مباحث نظری اکتفا می کنند در حالی که بحث مهارت آموزی بسیار اهمیت دارد تا بتوان شاهد اتفاتقات خوب در حوزه بانوان باشیم لذا این موضوع باید در تمامی شهرستان ‌ها هم فراگیر شود.

وی خطاب به روسای کمیسیون های مجمع مشورتی بانوان با تاکید بر این که طرح های ارائه شده این مجمع باید پختگی لازم را داشته باشد، گفت:باید جایگاه بانوان در موضوعات اجرایی به درستی تعریف شود زیرا در این حالت تجربیات خوبی کسب می شود که منجر به تصویب مصوبات منطقی برای این حوزه خواهد شد.

شجاعی با اشاره به این که مجمع مشورتی بانوان باید در تمامی حوزه ها توسعه یابد، تصریح کرد: بسیار زمان می برد تا به آنچه که می خواهیم، دست یابیم که جامعه بانوان کشور هم از این مسئله مستثنی نیستند زیرا در این سال ها هم مسیر به درستی خوب طی نشده و هم اینکه فضای کار به خوبی سنجیده نشده است.

وی افزود: در برخی موارد مشکلات حوزه زنان با ابلاغ، بخشنامه و دستور کاری، حل نمی شود بلکه جنس کار به فرهنگ سازی، نوع نگاه ، فهم و درک اطرافیان بستگی دارد، چون در یک مثال جامع و کلی می توان گفت که مشکلات خانوادگی و طلاق در همه جای دنیا وجود دارد اما نوع نگاه به این موضوع در هر کشوری متفاوت است.

شجاعی خاطرنشان کرد: سازوکارهای فرهنگی، دیدگاه های نظری در خصوص زنان را سخت می پذیریم و سخت کار می کنیم در حالی که من چنین نگاهی به حوزه بانوان ندارم زیرا اگر به بحث شناخت کامل و احراز شایستگی دست یابم، بدون شک از زنان بیشتری در مناصب مدیریتی استفاده خواهم کرد.

وی تصریح کرد:مجمع مشورتی بانوان باید خروجی داشته باشد زیرا مباحث ابلاغ و بخشنامه ها اهمیتی ندارد بلکه باید دنبال راهکارهای عملیاتی برای به حداقل رساندن مشکلات جامعه بانوان بود.

شجاعی بر موضوع نهادسازی برای حل سریع تر مشکلات تاکید کرد و گفت:هرچه بیشتر شاهد نهاد سازی در روستاها باشیم توفیقات بیشتری حاصل و توانمند سازی هم با قدرت بیشتری پیگیری می شود زیرا یکی از مشکلات کشور ما کمبود نهادسازی است و این در حالیست که نهادسازی حرف های بسیاری برای گفتن دارد.

وی افزود: ورود بانوان در انتخابات و شوراها از طریق احزاب می تواند تاثیرگذار باشد تا بهترین های بانوان به این عرصه وارد شوند زیرا جامعه بانوان نیازمند انجام کارهای اجرایی هستند و مهم تر آنکه گاهی نیاز به انتخاب شدن نیست بلکه نیاز به دیدن شدن؛حضور یافتن و جریان پیدا کردن است و ما هم از این مسئله حمایت خواهیم کرد.

وی در ادامه سخنان خود به موضوع بازاریابی برای محصولات بانوان هم تاکید کرد و گفت:ما یاد نگرفته ایم که برای ایجاد هرکاری، بایدبرنامه داشت زیرا تسهیلات مشاغل را می دهیم اما به دنبال تکمیل زنجیره این تسهیلات نیستیم که من حاضرم تسهیلات ویژه به بانوان ارائه دهم به شرطی که فرآیند آن کامل شود.

شجاعی خاطرنشان کرد:تولید، بازاریابی، صادرات و فروش همگی باهم و دریک مجموعه می تواند این زنجیره حمایت از فروش محصولات بانوان را تقویت کند. وی هم چنین بر موضوع سلامت و بهداشت حوزه بانوان هم تاکید کرد و اظهار داشت: این حوزه بیشتر نیازمند افزایش آگاهی هاست و این آگاهی باید از همان دوران کودکی ارائه شود و اگر برنامه ای هم ارائه می شود، هم باید قابلیت اجرایی داشته باشد و هم قابل دفاع باشد زیرا اغلب نگاه ما به آموزش ، گفتن و رها کردن است.

شجاعی در پایان خواستار ارائه طرح های اجرایی و عملیاتی در حوزه حل مشکلات اصلی بانوان استان شد.

 

نظر شما