فتاح در شورای اداری استان خراسان شمالی اعلام کرد؛

ساخت ۷۵۰ واحد مسکونی برای مددجویان خراسان شمالی در سال ۹۸

۱۳۹۷/۱۱/۲۸ - ۰۹:۰۵:۴۰
کد خبر: ۸۱۳۴۶۲
ساخت ۷۵۰ واحد مسکونی برای مددجویان خراسان شمالی در سال ۹۸
رئیس کمیته امداد از اختصاص ۲۰ میلیارد تومان برای ساخت مسکن مددجویان در استان خراسان شمالی خبر داد و گفت: سال آینده ۷۵۰ خانوار مددجوی روستایی و شهری در خراسان شمالی صاحب مسکن می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، سیدپرویز فتاح در شورای مدیران استان خراسان شمالی که با هدف بررسی مشکلات مددجویان استان، با حضور استاندار و نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی برگزار شد، با اشاره به اینکه فلسفه نظری امام (ره) به حمایت از محرومان اختصاص داشت، افزود: امروز بخشی از توفیقات نظام مرهون دعای خیر محرومان است.

وی با تاکید بر خواست مقام معظم رهبری در رسیدگی به مستضعفان جامعه گفت: کمیته امداد برای رسیدگی به محرومان از تمام وقت و توانایی خود استفاده می‌کند و امیدواریم با هم‌افزایی هم دستگاه‌های مسئول، گام بلندی در این زمینه برداریم.

رئیس کمیته امداد با اشاره به اینکه امسالاز محل تبصره ۱۶ بودجه کل کشورمبلغ  ۱۴۰۰ میلیارد تومان  به موضوع اشتغال مددجویان اختصاص یافت، افزود: این رقم سال آینده به ۳۵۰۰ میلیارد تومان افزایش می‌یابد که باید در جهت توانمندسازی محرومان استفاده شود.

فتاح با قدردانی از همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به مددجویان، گفت: بانک‌ها در دو سال اخیر ۱۰۰ درصد وام مصوب برای مددجویان را پرداخت کرده اند.

 وی با اعلام آمادگی کمیته امداد برای همکاری با استانداری در جهت رفع مشکل مددجویان در حوزه مسکن گفت: در سطح ملی نیازمند وحدت هستیم و تنها از این طریق است که مشکلات قابل حل می‌شوند.

رئیس کمیته امداد از اختصاص ۲۰ میلیارد تومان برای ساخت مسکن مددجویان در استان خراسان شمالی خبر داد و گفت: ۱۰ میلیارد تومان از محل هدفمندی یارانه ها و ۱۰ میلیارد تومان دیگر از محل کمک های مردمی و منابع این نهاد برای مسکن روستایی استان خراسان شمالی اختصاص پیدا کرده است که با کمک استانداری می‌توانیم مسکن مناسب بسازیم.

فتاح افزود: سال آینده ۷۵۰ خانوار مددجوی روستایی و شهری در خراسان شمالی صاحب مسکن می‌شوند.

در ادامه این جلسه محمدعلی شجاعی، استاندار خراسان شمالی اقدامات کمیته امداد در محرومیت‌زدایی را بسیار موثر دانست و افزود: در بحث توانمندسازی به دنبال برنامه‌های جدیدی هستیم تا اشتغال‌زایی را افزایش دهیم.

 وی با بیان اینکه نگاه کمیته امداد و استانداری، ایجاد شغل پایدار است، افزود: در حوزه گردشگری طرح‌های مختلفی داریم تا مددجویان تبدیل به افراد صاحب درآمد شوند.

 همچنین نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی  در این جلسه گفت: محرومان زبان گویا ندارند و کسی که نیاز آنها را به گوش مسئولان برساند خداوند پاداش او را به بهترین شکل خواهد داد.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه در منابع دینی ما بحث توانمندسازی یک خدمت بزرگ است، افزود: کمیته امداد نعمت پربرکت و یادگار امام (ره) است و توانسته خدمات فراوانی به اقشار محروم جامعه ارائه دهد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، خدمات کمیته امداد را مثبت ارزیابی کرد و ادامه داد: این خدمات باید به سمت توانمندسازی موثر هدایت شود.

انتهای خبر/

منیژه سهرابی رادخبرگزاری برنا

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز