"کاهش سن اعتیاد" زنگ خطر جامعه امروز

۱۳۹۷/۱۱/۲۸ - ۰۹:۰۸:۵۸
کد خبر: ۸۱۳۴۶۵
کاهش سن اعتیاد زنگ خطر جامعه امروز
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان با بیان این که اعتیادبه مواد مخدر یکی از مهمترین معضلات اجتماعی است، گفت: کاهش سن اعتیاد، زنگ خطر جامعه امروز است.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، سرهنگ"حیدر اقبالی مطلق"  خطاب به جوانان و دانش آموزان، نقش دوست ناباب در اعتیاد به مواد مخدر را بسیار حائز اهمیت دانست.  

این مقام انتظامی با بیان این که گسترش اعتیاد با تغییر الگوی مصرف از مواد مخدر سنتی به صنعتی بسیار نگران کننده است، افزود: آنچه لازم است به جوانان و نوجوانان آموزش داده شود "مهارت نه گفتن است".

وی بیان داشت: داشتن مهارت "نه گفتن" باعث می شود تا در صورت ایجاد و فراهم آمدن شرایط، افراد با هوشیاری کامل و آگاهانه بتوانند در مقابل خواسته نادرست دیگران بویژه دوستان نه گفته و واکنشی مناسب انجام دهند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان خراسان شمالی با اشاره به این که اعتیاد به مواد مخدر یکی از مهمترین معضلات اجتماعی است، تاکید کرد: کاهش سن اعتیاد زنگ خطر جامعه امروز است.

سرهنگ اقبالی مطلق دوستی و ارتباط با دوستان ناباب، کنجکاوی، اعتیاد والدین به موادمخدر و نداشتن مهارت اجتماعی" نه گفتن" را از عوامل اعتیاد فرد به مواد مخدر برشمردند.  

وی همچنین "دوستی با جنس مخالف" را یکی دیگر از آسیب های اجتماعی دانست و تصریح کرد: آسیب های روانی، اجتماعی، تربیتی، معنوی و ضعف حس اعتماد از جمله آسیب‌پذیری ارتباط با جنس مخالف است.

معاون اجتماعی پلیس خراسان شمالی در پایان با بیان این که بر اساس آمارها، طلاق در ازدواج های خیابانی زیاد صورت می گیرد، خاطرنشان کرد: افرادی که بدون آگاهی از ارزش و اهمیت بنیان خانواده با یکدیگر ازدواج می کنند بنابراین به راحتی آن را نیز ترک می کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز