سرزمین گنجینه فرهنگ ها و معرفت ها توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب کرد

۱۳۹۷/۱۱/۲۹ - ۰۸:۱۱:۰۳
کد خبر: ۸۱۳۸۶۸
سرزمین گنجینه فرهنگ ها و معرفت ها توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب کرد
دوازدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته در حالی از تاریخ 23 لغایت 26 بهمن ماه جاری در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز به کار کرد که خراسان شمالی با حضوری متفاوت نسبت به سال های گذشته، توانست توجه و استقبال مخاطبان را به خود جلب کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا،بخش نمایشگاهی خراسان شمالی که با عنوان «سرزمین گنجینه فرهنگ ها و معرفت ها» برپا شده بود، بسیاری از بازدیدکنندگان را به سمت غرفه های خود کشاند تا بتواند از این فرصت برای توسعه گردشگری از طریق معرفی پتانسیل و جاذبه هایی که تا کنون مغفول مانده بود، استفاده کند.

 بسیاری از بازدیدکنندگانی که به گفته خود تا کنون به خراسان شمالی سفر نکرده اند، اما در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری در غرفه های این استان حضور پیدا کردند و با کسب آشنایی از فرصت ها و جاذبه های استان برای سفر به خراسان شمالی علاقه نشان دادند.

دکور بخش نمایشگاهی خراسان شمالی برگرفته از عمارت مفخم بجنورد طراحی شده بود و حوزه های مختلف گردشگری شهری، هتل ها و واحدهای پذیرایی، آژانس های مسافرتی و اقامتگاه های بومگردی از جمله غرفه های بخش نمایشگاهی استان بودند.

نمایش فرهنگ و آداب اجتماعی از طریق نمایش پوشش و لباس محلی، گلیم و صنایع دستی، برپایی کرسی و... از سوی تعدادی از غرفه ها و بوم گردی های خراسان شمالی مورد استقبال ویژه بازدیدکنندگان قرار گرفت و هر بیننده علاقه مندی را ترغیب می کرد تا درباره این فرهنگ و رسوم اطلاع بیشتری کسب کند.

همچنین برگزاری میزگردهایی با سرمایه گذاران داخلی و خارجی و معرفی فرصت های سرمایه گذاری در بخش گردشگری خراسان شمالی جزو برنامه هایی بود که در بخش نمایشگاهی خراسان شمالی به صورت تخصصی انجام شد.

موسیقی و رقص محلی نیز از جمله برنامه های جانبی استان خراسان شمالی در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری بود که سبب جلب نظر بازدیدکنندگان شد و شور و نشاط ویژه ای به فضای نمایشگاه بخشید.

می توان گفت خراسان شمالی در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران با رویکرد متفاوتی که پیش روی خود گذاشت توانست بازدیدکنندگان را به سمت خود بکشاند و از این فرصت بیش از پیش در جهت معرفی و توسعه گردشگری استان بهره ببرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی نیز در این باره گفت: شناساندن خراسان شمالی به عنوان یک مقصد گردشگری، معرفی جاذبه های دیدنی و ظرفیت های این استان در جذب گردشگر از جمله اصلی ترین اهداف حضور ما در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران بود.

حبیب یزدان پناه با بیان اینکه درصد بسیار بالایی از گردشگران به علت عدم آشنایی با جاذبه های طبیعی، تاریخی و فرهنگی خراسان شمالی، اغلب اقامتی چند ساعته در استان دارند، افزود: باید گام های بلندتری در جهت معرفی ظرفیت های استان برداشته شود.

وی تصریح کرد: دوازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران فرصتی بود تا با حضور هدفمند در آن بتوانیم بخشی از این مشکلات را مرتفع و هم وطنان و گردشگران بیشتری را با جاذبه ها و پتانسیل های خراسان شمالی در بخش گردشگری آشنا کنیم.

یزدان پناه عنوان کرد: ایجاد یک پل ارتباطی بین سرمایه‌گذاران و فعالان بخش گردشگری خراسان شمالی با سایر سرمایه‌گذاران و فعالان در دیگر استان‌ها و سرمایه‌گذاران خارجی از دیگر اهداف حضور در این نمایشگاه بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی با بیان اینکه این نمایشگاه به عنوان بزرگترین رویداد تخصصی کشور در حوزه صنعت گردشگری با حضور طیف های مختلفی از اهالی این صنعت برگزار شد، گفت: کمک به توسعه گردشگری، کمک به توسعه استان است که همه باید دست در دست هم برای تحقق این مهم تلاش کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز